Firefox husker mit CPR nummer
Fra : Morten Guldager

Dato : 23-09-04 18:19

Hejsa,

Min firefox browser vil meget gerne huske mit CPR nummer fra
gang til gang når jeg logger mig på Jyske NetBank.

Jeg kunne selvfølgelig let slå husk-form-data helt fra, men faktisk
er det vel kun et problem i https sessioner.

Hvordan har I andre det med den slags?

Lige nu forsøger jeg at huske at slette husket form data efter
hver netbank session, men det er ret kluntet.

/Morten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-09-04 16:38

Morten Guldager wrote:
> [...]
>
> Lige nu forsøger jeg at huske at slette husket form data efter
> hver netbank session, men det er ret kluntet.

I min Mozilla er der noget at hente i:
Tools -> Form Manager -> Manage Sites og
Tools -> Password Manager -> Manage Stored Passwords

--
Steen Suder

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-09-04 17:35

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> I min Mozilla er der noget at hente i:
> Tools -> Form Manager -> Manage Sites og

Det synes ikke at være muligt at stille på, hvilke sider, firefox skal
gemme form data på...

> Tools -> Password Manager -> Manage Stored Passwords

Det kan man til gengæld stille på i indstillingerne.

/Rasmus

(som kører den cvs-version i Debian Unstable 30040817)

Predicting the future is easy.
The hard bit is always getting it right.
-- Geoff Huston

Fra : Rander

Dato : 24-09-04 20:16

Fri, 24 Sep 2004 18:35:06 +0200 brugte Rasmus Bøg Hansen 33 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Det synes ikke at være muligt at stille på, hvilke sider, firefox skal
>gemme form data på...
>Det kan man til gengæld stille på i indstillingerne.

Jeg kører også Mozilla, og den spørger om den skal huske passwordet hver
gang man har tastet det ind på sider den "ikke kender" i forvejen. Så har
man tre muligheder, de to første svarer til ja og nej, og den sidste er
"Never for this site" - findes den heller ikke i Firefox?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Vi synger "Ære være Gud i øjet". (Jenny Kristine, 9 år)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-09-04 18:31

spam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> (som kører den cvs-version i Debian Unstable 30040817)

s/Unstable/experimental/

/Rasmus

I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-09-04 21:42

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> hit the keyboard.
> [...]

> man tre muligheder, de to første svarer til ja og nej, og den sidste er
> "Never for this site" - findes den heller ikke i Firefox?

Jo, passwords. Men ikke form data - der kan mozilla vælge forskellig
politik på forskellige sider; der kan firefox tilsyneladende kun vælge
enten-eller...

CPR-nummer er (uden at vide det; jeg har ikke samme netbank som
spørgeren) formentlig ikke et password men et almindeligt tekstfelt...

/Rasmus

Windows NT: Insert Wallet into Drive A: and press any key to empty.
--Matt Garrison, MacLine

Fra : Morten Guldager

Dato : 25-09-04 19:44

2004-09-24 Rasmus Bøg Hansen wrote
> [...]
>
> Jo, passwords. Men ikke form data - der kan mozilla vælge forskellig
> politik på forskellige sider; der kan firefox tilsyneladende kun vælge

Det lader til at jeg skal prøve Mozilla så.

> CPR-nummer er (uden at vide det; jeg har ikke samme netbank som
> spørgeren) formentlig ikke et password men et almindeligt tekstfelt...

Lige præcis. Der er også et nøglekort felt som huskes. Det er også træls.

/Morten