Anti-hunde-spray?
Fra : mtg

Dato : 23-09-04 13:15

Hej NG,

Min labrador på 7½ måned går i en indhegnet gårdsplads med adgang til husly,
mens familien er på arbejde.
Hun kan en gang imellem finde på at gnave i den låste hoveddør til huset, så
maling og træspåner ligger i en lille dynge på trappen, når vi kommer hjem.
Jeg er seføli ked af at min hoveddør bliver gnavet i stykker, det bliver jo
ikke varmere udenfor
Findes der et ildelugtende materiale, som hunde ikke kan lide, som kan
sprayes eller males på døren, så hun finder noget andet at gnave i?
Eller er der andre forslag til hvordan jeg kan undgå at min hoveddør bliver
gnavet i stykker?

....og til alle jer der vil svare at det er fordi hun keder sig, kan jeg
sige: I har nok ret... men vi har nu engang ikke råd til at sige vores
arbejde op, så vi har sørget for at hun mens hu er alene har adgang til
vand, forskelligt legetøj, hun har god plads udendørs, og adgang til husly
(stalddøren står åben). Så _konstuktive_ svar modtages gerne

Fra : Carina

Dato : 23-09-04 14:43

Der er noget som hedder gå væk hund som jeg selv plejer at spraye på mit
telt så hanhundene ikke strinter på det.

Det kan købes i matas.
/Carina

Fra : Kristian F-P

Dato : 24-09-04 14:09

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> Der er noget som hedder gå væk hund som jeg selv plejer at spraye på mit
> telt så hanhundene ikke strinter på det.
>
> Det kan købes i matas.
> /Carina

Måske japansk pebermynteolie, kan sikkert også købes i matas...

Vh. Winther