ECS K7A5S hvilken vers har jeg?
Fra : henrik jensen

Dato : 23-09-04 11:46

har sat et ecs K7a5s bundkort i en pc nu vil jeg opdatere bios, men jeg kan
ikke se hvilken vers jeg har (der er hele tiden tale om vers 1.x eller
3.x)hvilket er lidt forvirende.
i bios setuppen står der ami vers 1.21.05
jeg også se når den starter op at der står en release dato 8-27-2001 s
håber nogle kan hjælpe mig ud af denne jungle
mvh henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-09-04 18:43

"henrik jensen" <Sloth2@REMOVEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg også se når den starter op at der står en release dato 8-27-2001 s
> håber nogle kan hjælpe mig ud af denne jungle

Hvis ikke versionsnummeret står lige i nærheden af det sted på mb hvor det
står K7S5A, så skulle det stå nederst i venstre hjørne, formentlig på
højkant. Nogle gange er det printet i mb andre gange sidder der en lille
papirlab.
Det er altså nedest ud mod bagsiden af pc.

Kurt

Fra : henrik jensen

Dato : 23-09-04 22:04

tak for det hurtige svar ,jeg kigger vender tilbage med svar
tak mvh henrik

Fra : henrik jensen

Dato : 23-09-04 23:18

der står K7A5S

> Kurt

det som jeg kan se er at der er en lille firkant hvori der står "canana ices
003 class b" siger det noget om mb vers det er det eneste som jeg kan finde
på mb .der står noget på bios chippen(eprommen) en lille hvid label på trykt
K7A5S 104
noget af det her man kan blive klogere på
mvh henrik

Fra : MVP

Dato : 24-09-04 12:28

> [...]
> trykt
> K7A5S 104
> noget af det her man kan blive klogere på

Hmm, på baggrund af 104, ville jeg nok antage det er ver.1 revision 4, men
jeg ville ikke turde flashe alene på denne antagelse

Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-09-04 00:44

> [...]
trykt
> K7A5S 104
> noget af det her man kan blive klogere på

Canana har intet med version at gøre og står ikke nede i venstre hjørne,
men lige under K7S5A
Bioschippen sidder i højre nederste hjørne.
Så du skal altså kigge i modsatte side.
På det mb jeg har, version 3.1 står der på bios 116. Så hvis det er bios
versionsnr. som den er født med, kunne det godt tyde på, at din er en af de
første versioner.
Jeg har ellers gennem tiden haft fat i en hel del mb af den type og er
aldrig stødt på et uden versionsnr., men skal lade det være usagt, om den
allerførste version måske ikke havde et nr.
Men i øvrigt ser det ud til, at man nu kan bruge samme bios opdateringer til
alle versioner fra 1 til 3.x

Kurt

Fra : Annie

Dato : 25-09-04 00:08

> [...]
> jeg også se når den starter op at der står en release dato 8-27-2001 s
> håber nogle kan hjælpe mig ud af denne jungle

Hej Henrik,
Jeg har haft flere K7S5A bundkort - og til dem alle har den version, som
står på side 3 i den medfølgende manual, været den korrekte version:
Eksempel:
Copyright (c) 2001
All Rithts Reserved
K7S5A, V.1.0
Jun2, 2001.

Når ECS på deres web-side skriver K7S5A PCB 1.X/3.X betyder det, at det
gælder motherboard fra version 1.X til 3.X (X står for et tal). Her er et
link til. deres side med biosopdateringer:
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm. Din biosversion er nr. 15 på
listen. På næste link kan du se en vejledning hvorledes du flasher bios:
http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm. Der kan du på nr. 2 billede af
biosopdateringen se, at du undervejs har mulighed for at fortryde (Esc),
såfrem der er uoverensstemmelse mellem din biosversion og den version, som
du vil flashe med.

I manualen for bundkortet om AMI Flash Memoty Utility står der, "you can use
any version, but we suggest you use the latest version". Jeg har altid
benyttet den øverste/nyeste version.

Ønsker du at betale for at få flashet din bios, så er der hjælp at hente her
(bl.a.): http://www.bios-flash.dk/bios.html - har lige fundet linket på
Internettet.

Hvad er det værst der kan ske, hvis din flash går i fisk?? At dit bundkort
ikke virker mere. Ovennævnte kan hjælpe dig derfra, men... et nyt bundkort
annonceres i dag på www.dba.dk (OEM af samme slags) og er udbudt til salg
for 199 kr. - og for 249 kr. kan du købe et helt nyt EliteGroup L7S7A2, der
også kører 266 MHz på bussen).

De venligste hilsner fra
Annie

Fra : henrik jensen

Dato : 25-09-04 09:35

super tak for hjælpen det var lige de guldkorn jeg søgte
mvh henrik