Skrive VFAT image til USB pind fra WinXP ?
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 23-09-04 11:30

hej,

jeg kan boote fra en USB pind. For at køre Linux Fedora FC3 test 2 kan
man lægge følgende VFAT image

ftp://klid.dk/pub/fedora/linux/core/test/2.91/i386/os/images/diskboot.img

på en USB pind, boote, og via ftp installere. Kroner nul til
CD-ROM'er.

Men ... hvordan lægger jeg filen på USB pinden fra Windows XP?
Rawritewin.exe vil ikke kendes ved USB pinden ("No floppy drive
available")

Mvh. NKJensen

Fra : Ole Hansen

Dato : 23-09-04 13:16

news2001@e-box.dk (Niels Kristian Jensen) writes:

> Men ... hvordan lægger jeg filen på USB pinden fra Windows XP?
> Rawritewin.exe vil ikke kendes ved USB pinden ("No floppy drive
> available")

Du skal nok nærmere have fat i physdiskwrite... Så kan du smide et
vilkårligt image på den... (forudsat det ikke er for stort)

<URL:http://m0n0.ch/wall/physdiskwrite.php>

--
Ole Hansen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-09-04 10:28

Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote in message news:<85hdppw58e.fsf@bugs.oaf.dk>...

> Du skal nok nærmere have fat i physdiskwrite... Så kan du smide et
> vilkårligt image på den... (forudsat det ikke er for stort)
>
> <URL:http://m0n0.ch/wall/physdiskwrite.php>

Det virker faktisk som det rigtige program.

Men kors for en skræmmende betjening!

Jeg skrev:

physdiskwrite bootdisk.img

Programmet viser så to fysiske diske, med cylindre, sektorer og block
størrelse, og kun ud fra antallet af cylindre kan jeg se at USB pinden
er den ene disk ...

Jeg vælger disk 1 og der skrives tilsyneladende 6 megabyte på kort
tid.

Dernæst "dir f:" (USB pinden hedder f:) som viser ... ingenting!
Koldsved, har jeg alligevel overskrevet harddisken?!

Nej, det viser sig at USB pinden skal lukkes ned og fjernes fra
maskinen, ved gen-isætning kan indholdet ses.

Et værktøj, som ikke er helt færdigt endnu...

Desværre får jeg nu kun "Boot failed" ved boot-forsøg, så der er
stadig noget galt.

Tak for hjælpen,
NKJensen