Spejl med varme søges
Fra : Karsten L

Dato : 23-09-04 14:00

Hej,
Jeg er trær af at spejlet i badeværelset dugger, når jeg tager brusebad.
Kender en eller anden nogen som forhandler badeværelsesspejle
med varme indbygget.
--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 05:16

> Jeg er trær af at spejlet i badeværelset dugger, når jeg tager brusebad.
> Kender en eller anden nogen som forhandler badeværelsesspejle
> med varme indbygget.

Du kan købe et specielt varmekabel og montere på spejlet!

MVH

Bo

Fra : Jørgen

Dato : 23-09-04 07:55

Hvad med en ordentlig udlufter og lidt varme

Jørgen

Fra : Karsten L

Dato : 23-09-04 17:48

> Hvad med en ordentlig udlufter og lidt varme

Hvis temperaturen ikke skal ændres i lokalet, så nytter forslaget
vist ikke.
Udluftning sænker varmen medens lidt varme varmer lidt op.
Det er da vist gråspurgene som har mest glæde af det.

Mig bekendt så dugger glas/spejle på den varme side, såfremt
temperaturforskellen er over ca. 5grader.
Fænomænet kan studeres om vinteren i bilens bagrude.
Her varmer man ruden lidt op. Det er lidt af det samme
system jeg forestiller mig i et spejl.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Jørgen

Dato : 23-09-04 09:21

Hvis du har en effektiv udluftning gerne lige over bruseren og får det suget
ud, samtidig skal du helst have lidt frisk varm luft ind, vil det meste
forsvinde.
<Jo koldere du har det i rummet jo mere vil det dugge.
din løsning vil nok holde spejlet fri for dug, hvis du kan finde noget, men
det vil ikke fjerne det skadelig fugtige luft som får vinduer til at rådne
og måske giver fugt problemer i tilstødende lokaler
jeg har en badeværelse suger fra Harald Nyborg, med fugt termostat,
jeg kan sagtens tage bad hvis jeg ikke frådser , og bruge spejlet når jeg er
tørret, der kan godt være lidt fugt derpå, hvis jeg tømmer
varmtvandsbeholderen går der lige et par minutter før jeg kan se mig selv,
men den er skide effektiv
Før gik der lang tid inden man kunne skulle skære sig igennem

Hilsen

Fra : JSM

Dato : 23-09-04 12:58

> [...]
> Jeg er trær af at spejlet i badeværelset dugger, når jeg tager brusebad.
> Kender en eller anden nogen som forhandler badeværelsesspejle

Hos min lokale mc-forhandler købte jeg for et par år siden noget
spray-halløj til at komme på indersiden af styrthjelmens visir for at holde
det dugfrit. Vi prøvede det også på badeværelsesspejlet, hvor det også
virkede fint. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad produktet hedder (og har
siden skiftet hjelm til en model hvor visiret er antidugbehandlet fra
fabrikken). Men prøv at checke hos en mc-forhandler om ikke de har sådant
et produkt på lager.

mvh
Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-09-04 20:33

Karsten L wrote:
> Hej,
> Jeg er trær af at spejlet i badeværelset dugger, når jeg tager
> brusebad. Kender en eller anden nogen som forhandler
> badeværelsesspejle med varme indbygget.

Prøv at gnuppe et tørt viskestykke på et stykke håndsæbe og gnid spejlet
over med det. Vend så viskestykket om og poler spejlet op. Nu kan du tage
bad, uden at spejlet dugger.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 23-09-04 21:22

Karsten L wrote:
> [...]
> Jeg er trær af at spejlet i badeværelset dugger, når jeg tager
> brusebad. Kender en eller anden nogen som forhandler

Jeg har tidligere været ansat på en køkkenelementfabrik. Der lavede vi
dugfrie spejle. Det var bare et lille varmelegme der blev limet på bagsiden
af spejlet, og det virkede. Det kørte på samme transfomer som halogen
spots'ne.

Ebbe.

Fra : Karsten L

Dato : 24-09-04 06:46

> dugfrie spejle. Det var bare et lille varmelegme der blev limet på
bagsiden
> af spejlet, og det virkede. Det kørte på samme transfomer som halogen
> spots'ne.
Har du en ide om hvor mange vatt det varmelegeme trak.

Mon man kan bruge samme type varmelegeme, som sidder i
bilernes bagrude.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Jakob G.

Dato : 24-09-04 12:44

www.devi.dk
Se under >Løsninger >Komfort til badeværelset >Spejlvarme

--
Hilsen Jakob

Fra : Karsten L

Dato : 25-09-04 13:39