XMLHTTP problem
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 22-09-04 18:55

Hej

Jeg skal hente noget info fra en anden server, og har fået opgivet et link,
samt at jeg skal bruge "Authorization: Basic"
header.

1) Hvad er "Authorization: Basic" header og hvordan bruger jeg det ?

Mit kald til den anden server ser sådan her ud:

************************************
set oSrvHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
oSrvHTTP.open
"GET","http://eurotest.gotdns.com/remote/service.php?cmd=status&authid=MitID
&authpassword=MitPassword", false
oSrvHTTP.send
Response.Write oSrvHTTP.ResponseText & "<br>"

MitID og MitPassword er her sat i stedet for de rigtige info.

Når jeg prøver at køre scriptet, så får jeg følgende svar/fejl:
401;Not authorized

Hvis jeg prøver linket i en browser, så kan jeg godt få adgang til data, med
mine login-info, så jeg har altså adgang.

2) Er der nogen som kan hjælpe mig videre her.... evt. med links ?

Til info, så kører mine sider på en Win2003/IIS6.0 server.

Jon