P4 478 3.2 Ghz kører 2.8 Ghz ?????
Fra : NielSC

Dato : 22-09-04 18:47

Hej

Har lige købt en P4 3.2 Ghz 800 FSB 1 MB cache.
Har sat den i mit bundkort : Asus P4C800 E-Deluxe, og da jeg starter
ser jeg til min fortrydelse at den kun kører 2.8 Ghz.
Kan ikke se i Bios hvordan jeg får den til at køre normalt.

Håber nogen kan hjælpe her, da jeg ellers bare kunne have købt en 2.8.

Fra : N´far

Dato : 22-09-04 19:14

Prøv lige , hvad :

http://www.cpuid.com/cpuz.php

siger til Cpu´en.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-09-04 20:06

On 22 Sep 2004 10:47:19 -0700, NielSC wrote:

> Har lige købt en P4 3.2 Ghz 800 FSB 1 MB cache.

Den har vist en multiplyer på 16 ikk'?

> Har sat den i mit bundkort : Asus P4C800 E-Deluxe, og da jeg starter
> ser jeg til min fortrydelse at den kun kører 2.8 Ghz.
> Kan ikke se i Bios hvordan jeg får den til at køre normalt.

Er FSB sat til 175 MHz? For så bliver resultatet 2,8 Ghz.
Prøv at loade "defaults" i BIOS.

> Håber nogen kan hjælpe her, da jeg ellers bare kunne have købt en 2.8.

Jeg kan se på Asus' hjemmeside at der er adskillige BIOS-opdatereinger. I
den seneste står der bl.a.: "Fix Prescott Locked CPU cant run to highest
frequency." Mon det vil vise sig på den måde du oplever det?

Det er vist den her:
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800-E%20Deluxe

--
Mvh. Lars