advarsel
Fra : M. Jørgensen

Dato : 22-09-04 07:36

Hej
Hvis nogen påtænker at købe Rottweiler, så vær opmærksom på Kennel Saaek.
http://www.rottweiler.dk/net_rotten/index2.htm
Klik ind på denne side, og læs om de uhyrlige forhold hans hunde lever
under, sådan et svin !!
På ovenstående side står der om sagen.

Mvh. Marianne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 07:40

"M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.rottweiler.dk/net_rotten/index2.htm
> Klik ind på denne side, og læs om de uhyrlige forhold hans hunde lever

Og så siger folk at DKK intet gør ved sådanne ting.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-09-04 13:41

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:<41511e35$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> wrote in message
>
> Og så siger folk at DKK intet gør ved sådanne ting.

Ih, nej det tog da også kun halvandet år fra man opdagede det var
galt, indtil der kom skred i sagerne. Gad vide hvor længe
dyremishandlingen har stået på i alt?

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 14:13

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Ih, nej det tog da også kun halvandet år fra man opdagede det var
> galt, indtil der kom skred i sagerne. Gad vide hvor længe

Det ved jeg ikke, men hvordan ved du det med 5 år ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 14:25

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message

> Det ved jeg ikke, men hvordan ved du det med 5 år ?

Jeg læser vist usenet som en hvis person læser bibelen.

Jeg synes nu ikke halvandet år er så lang tid når man tænker på at der er
påbud og kontrol af disse, men jeg vil da også foretrække en noget hurtigere
sagsbehandling.

Fra : Mus

Dato : 22-09-04 14:45

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2907a4bc.0409220441.967a31c@posting.google.com...
> [...]
>
> Ih, nej det tog da også kun halvandet år fra man opdagede det var
> galt, indtil der kom skred i sagerne. Gad vide hvor længe

Kan man ikke forestille sig at DKK har den helt store bemyndigelse og skal
følge visse regler og retsprincipper?? Bare et gæt.
Undrer mig dog lidt hvis dyrenes beskyttelse ikke er trukket ind i sagen,
for synes da slet ikke der er gjort nok i denne sag,

Det er da fint at DKK gør noget ved sagerne her, trods alt. Men at købe en
DKK hund er bare ikke en garanti for en fejlfri hund. Og der er stadig
steder der måske ikke direkte misrygter deres hunde under DKK, men i hvert
fald ikke bruger de fineste avlsmetoder. Men dem finder man også uden for
DKK. Bare man ikke tror at DKK er en garanti. Det er ofte bedre end
ingenting, men ikke uden ens egen sunde fornuft.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 07:41

> [...]
> http://www.rottweiler.dk/net_rotten/index2.htm
> Klik ind på denne side, og læs om de uhyrlige forhold hans hunde lever

Helt enig, må han rådne i helvede langsomt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 07:42

> [...]
> http://www.rottweiler.dk/net_rotten/index2.htm
> Klik ind på denne side, og læs om de uhyrlige forhold hans hunde lever

"
Den samlede fremstilling af sagen vil være at læse i førstkommende nummer af
HUNDEN

"

Det ser vi frem til.

Fra : Mus

Dato : 22-09-04 09:13

M. Jørgensen <zulu@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41511d4a$1@news.wineasy.se...
> [...]
> http://www.rottweiler.dk/net_rotten/index2.htm
> Klik ind på denne side, og læs om de uhyrlige forhold hans hunde lever

Håber da ikke de bare sælger uden om DKK så.
Håber dyrenes beskyttelse i så fald tager fat i sagen.

Disse mennesker bør jo fratages enhver ret til overhovedet at have hunde.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 09:21

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> M. Jørgensen <zulu@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:41511d4a$1@news.wineasy.se...
Saaek.

> Håber da ikke de bare sælger uden om DKK så.

Det gør de helt sikkert.

> Håber dyrenes beskyttelse i så fald tager fat i sagen.
>
> Disse mennesker bør jo fratages enhver ret til overhovedet at have hunde.

Ja.

Fra : M. Jørgensen

Dato : 22-09-04 10:01

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Håber dyrenes beskyttelse i så fald tager fat i sagen.
>
> Disse mennesker bør jo fratages enhver ret til overhovedet at have hunde.

Det gør han helt sikkert ! En søgning på kennel navnet, og der kommer en
meget fin hjemmeside frem.
Jeg søgte bare i google, på navnet så kom det.
Så det er med at advare alle kommende Rottweiler ejere.
Jeg var inde på forskellige Rottweiler sider, hvor man bl.a kan se
resultatet af udstillinger, flere af hans hunde fik KIP, det betyder kan
ikke præmieres, fordi den af den ene eller anden grund ikke kan bedømmes.
Jeg forstår så heller ikke de mennesker der har købt en hund, der er
opvokset under de forhold !!
Stakkels dyr !
Mvh. Marianne

Fra : Mus

Dato : 22-09-04 10:41

> [...]
> ikke præmieres, fordi den af den ene eller anden grund ikke kan bedømmes.
> Jeg forstår så heller ikke de mennesker der har købt en hund, der er

Er der nogen som ved om dyrenes beskyttelse er hevet ind i sagen - og gør
noget?

ville sådan ønske sådanne mennesker kunne straffes ordentligt. Fratagelse af
hunde, klækkelige bøder samt gerne fængslesstraf.

LN

Fra : Jynis

Dato : 23-09-04 07:46

> ville sådan ønske sådanne mennesker kunne straffes ordentligt. Fratagelse
af
> hunde, klækkelige bøder samt gerne fængslesstraf.
>
> LN

Det er sandelig en forfærdelig "historie" , Men jeg tror nu ikke
fængselsstraf hjælper noget på sådanne personer. Jeg tror nu mere på
psykolog / psykiatrisk hjælp , for han må da være syg , siden han kan
behandle sine hunde på den måde.
Jeg kender ikke manden , men efter de forhold der er beskrevet, burde der
ikke være dyr i hans varetægt.

Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Mus

Dato : 23-09-04 08:25

Jynis <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41526c58$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> fængselsstraf hjælper noget på sådanne personer. Jeg tror nu mere på
> psykolog / psykiatrisk hjælp , for han må da være syg , siden han kan

Man skulle tro det ja, men det tror jeg desværre ikke nødvendigvis. Man ser
det jo også meget indenfor hesteverdenen. Det er profit der lyser i deres
øjne.
Men der er da intet i vejen for at give ham en behandlingsdom, hvor
vedkommende jo også er spæret inde.

Nej det giver jeg dig ret i.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-04 10:13

> [...]
> http://www.rottweiler.dk/net_rotten/index2.htm
> Klik ind på denne side, og læs om de uhyrlige forhold hans hunde lever

Han (Brian Saaek) er simpelt hen for langt ude:
citat fra hans hjemmeside:
"Da reglerne i Danmark blev indført, var jeg i den heldige situation, at jeg
havde avlsdyr, som var født med stumphale, og det er derfor blevet en
målsætning for mig at fremavle en linje af gode brugs- og familiehunde, med
den traditionelle stumphale."
citat slut.

Hvor heldigt.