FC2: iptables vil ikke starte.
Fra : Arne Haaning

Dato : 21-09-04 22:54

Hej NG,

Jeg har lige givet min server et eftersyn - blæseren lavede en del
spektakel.

Da jag startede den igen ville jeg kontrollere, at alle deamons kørte
som de skulle - det gjorde de ikke. iptables var ikke startet.

[root@deepcore init.d]# . iptables status
-bash: ELF: command not found

Hvis jeg prøver at starte den får jeg samme nedslående melding.

[root@deepcore init.d]# . iptables start
-bash: ELF: command not found

Jeg har intet ændret i opsætningen i forhold til FC2 standard.

Google var for en gangs skyld ikke min ven. Kun 3 hits på <iptables
"ELF: command not found">.
En på engelsk, en på tysk og en på russisk. Den engelske og den tyske
havde tilsyneladende ingen relevans.

Nu er spørgsmålet hvordan kommer jeg videre? Jeg kender kun meget lidt
til iptables

/arne
--
Jeg her ingen smart .signature

Fra : Arne Haaning

Dato : 21-09-04 23:20

Arne Haaning wrote:
[snip]
> Nu er spørgsmålet hvordan kommer jeg videre? Jeg kender kun meget lidt
> til iptables

Lidt videre er jeg kommet
Man skal huske "/", men det har ikke hjulpet på iptables - den kører
stadig ikke.

[root@deepcore init.d]# ./iptables status
Firewall is stopped.
[root@deepcore init.d]# ./iptables start
[root@deepcore init.d]# ./iptables status
Firewall is stopped.

Den starter tilsyneladende uden fejlmeldinger, men dør så efterfølgende.

Min iptables-config består kun af kommentarer.
iptables er ifølge yum.log ikke blevet opdatert på noget tidspunkt.
Jeg kører med iptables version 1.2.9

Fra : Kent Friis

Dato : 21-09-04 22:02

Den Tue, 21 Sep 2004 22:19:34 +0000 skrev Arne Haaning:
> [...]
>
> Den starter tilsyneladende uden fejlmeldinger, men dør så efterfølgende.
>
> Min iptables-config består kun af kommentarer.

Hvordan skal den så kunne se forskel på "startet" og "stoppet"?

stoppet: 0 regler.

start: indlæs 0 regler.

Startet: 0+0 = 0 regler.

Mvh
Kent

Fra : Arne Haaning

Dato : 22-09-04 19:18

Kent Friis wrote:
[snip]
> Hvordan skal den så kunne se forskel på "startet" og "stoppet"?
> stoppet: 0 regler.
> start: indlæs 0 regler.
> Startet: 0+0 = 0 regler.
Tak for dit klare svar.