Betonblanding:
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 19:56

Hej med jer,

Har lige set nogle gode svar meget i tråd med mit spørgsmål, mennn:

Jeg har nogle huller i en bærende væg (mursten normal bredde og een sten)
hedde vist halvsten, ikke?

De er en stens højde samt 2 fuger samt ca. samme bredde (ca 10x10 cm).

Hvad skal jeg lukke dem med, altså hvilken blanding? De skal kunne bære et
etagedæk som er ovenpå muren og der går vandrør igennem dem.

På forhånd tak

Bo

Fra : Jens U. K.

Dato : 22-09-04 09:45

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> De er en stens højde samt 2 fuger samt ca. samme bredde (ca 10x10 cm).
>
> Hvad skal jeg lukke dem med, altså hvilken blanding? De skal kunne bære

Vil du støbe hullet?
Jeg ville da bare mure en tilhugget mursten ind i hullet.

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 17:19

> Vil du støbe hullet?
> Jeg ville da bare mure en tilhugget mursten ind i hullet.

Jo, men der går jo vandrør gennem dem så sten bliver ikke mere end 3 cm
brede!

MVH

Bo

Fra : Armand

Dato : 22-09-04 20:25

Bo <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en

> Jo, men der går jo vandrør gennem dem så sten bliver ikke mere end 3 cm
> brede!

Rørene må heller ikke faststøbes i sig selv, så du skal have en "kappe" á et
tykkere rør omkring de enkelte rør inden inde- muring/støbning!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 20:38

> Rørene må heller ikke faststøbes i sig selv, så du skal have en "kappe" á
et
> tykkere rør omkring de enkelte rør inden inde- muring/støbning!

Yes, det er jeg med på men hvilken blanding skal jeg støbe de små stumper
mursten fast med? (Jeg er sgu novice på området)

MVH

Bo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-09-04 20:53

Bo wrote:

> Yes, det er jeg med på men hvilken blanding skal jeg støbe de små
> stumper mursten fast med? (Jeg er sgu novice på området)

1 del cement til 7 dele kalkmørtel. Vand indtil en konsistens som lind grød.

Mere af samme slags næste dag til at pudse muren glat med.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk