Grub = forsinket opstart af Windows
Fra : Anders Lund

Dato : 21-09-04 13:08

Hej

Jeg er ved at prøve Fedore Core 2 på min maskine og har derfor
installeret det på sin egen partition på min system disk.

Alt virker som det skal (sådan nogenlunde), men jeg har fået det
mystiske problem at Windows XP kan vente fra 3 sekunder til et minut,
før den begynder at starte. Dvs. ventetiden er der lige efter jeg har
valgt Windows XP i bootmenuen.

Jeg har indtilvidere ikke fundet "systemet" i hvorlang tid den står og
steener.

Kendt fænomen? Løsning? Har spurgti Windows gruppen uden held. Og Google
finder (med mine søgeord) ikke noget relevant.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-09-04 16:07

Anders Lund uttered:
> [...]
> mystiske problem at Windows XP kan vente fra 3 sekunder til et minut,
> før den begynder at starte. Dvs. ventetiden er der lige efter jeg har

Hvordan kunne din /boot/grub/grub.conf tænkes at se ud?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Anders Lund

Dato : 21-09-04 16:35

Kristian Thy wrote:

> Hvordan kunne din /boot/grub/grub.conf tænkes at se ud?

Nu kan jeg ikke lige få X til at fungere i Linux endnu og er ikke særlig
bekendt med newsreadere i tekst mode (hvad de hedder), så jeg har kun
skrevet det ned om Windows og bootet op i Windows:

Title Windows XP
rootnoverify (hd0,0)
chainloader +1

--