Bygge et linux library til 386
Fra : mtg

Dato : 21-09-04 10:36

Jeg forsøger at få OpenSSH til at køre under Linux på en VIA C3 CPU.
Den fejler med en illegal instruction. Søgning på Google har afsløret at det
nok skyldes, at biblioteket libcrypto.so ikke er compileret for 386.
(libcrypto er en del at OpenSSL, som er en forudsætning for OpenSSH)
Når jeg compilerer OpenSSL, kommer der en fil kaldet 'libcrypto.a', som kan
pakkes ud til en frygtelig masse .o-filer.
Hvordan får jeg disse filer lavet om til et brugbart library (*.so) ?
Eller alternativt: Hvor finder jeg en libcrypto.so som er compileret til
386?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 21-09-04 10:40

mtg wrote:
> Eller alternativt: Hvor finder jeg en libcrypto.so som er compileret til
> 386?

Downloader OpenSSL-kildeteksten og compilerer den til 386.

Alternativt anvender en distribution, der gør det som standard (f.eks.
Debian).

Peter

Fra : mtg

Dato : 21-09-04 11:02

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> Downloader OpenSSL-kildeteksten og compilerer den til 386.

Som skrevet, det _har_ jeg gjort, det kommer der en arkivfil ud af
(libcrypto.a), som jeg ikke ved hvordan jeg skal omsætte til en libcrypto.so

Fra : Peter Mogensen

Dato : 21-09-04 11:15

mtg wrote:

> Som skrevet, det _har_ jeg gjort, det kommer der en arkivfil ud af
> (libcrypto.a), som jeg ikke ved hvordan jeg skal omsætte til en libcrypto.so

Fra OpenSSL's INSTALL fil:

Configuration Options
---------------------

There are several options to ./config (or ./Configure) to customize
the build:

shared In addition to the usual static libraries, create shared
libraries on platforms where it's supported. See "Note
on shared libraries" below.

Note on shared libraries
------------------------

Shared library is currently an experimental feature. The only reason to
have them would be to conserve memory on systems where several program
are using OpenSSL. Binary backward compatibility can't be guaranteed
before OpenSSL version 1.0.

For some systems, the OpenSSL Configure script knows what is needed to
build shared libraries for libcrypto and libssl. On these systems,
the shared libraries are currently not created by default, but giving
the option "shared" will get them created. This method supports Makefile
targets for shared library creation, like linux-shared. Those targets
can currently be used on their own just as well, but this is expected
to change in future versions of OpenSSL.

Fra : mtg

Dato : 21-09-04 12:41

> Fra OpenSSL's INSTALL fil:
>
> Configuration Options <SNIP>