Oracle Forms
Fra : Maxi

Dato : 19-09-04 23:07

Er der nogen der kan kort fortælle mig hvad Oracle Forms er? Jeg har søgt
rundt omkring på nettet men er ikke blevet meget klogere. Er det ligesom
Forms som man kan lave i Access men selvfølig mere avanceret? Hvor let er
det for en person at sætte sig ind i ? En person med ca 2 års erfaring i
MSSQL db.

Fra : Michael Hjorth

Dato : 24-09-04 20:42

On Mon, 20 Sep 2004 00:07:18 +0200, Maxi wrote:

> [...]
> det for en person at sætte sig ind i ? En person med ca 2 års erfaring i

Ja, Oracle Forms er som navnet antyder et værktøj til at lave
skærmbilleder i. Det er lavet så det er meget nemt at få nogle simple
forms op at køre mod en Oracle database vha wizards.

Forms er baseret på triggere, der er triggere for alle mulige hændelser
og dit job vil være at få kodet de af dem du har brug for. Det kræver
lidt erfaring at vide lige hvordan man skal løse enhver situation, men
det er ikke svært at komme i gang og så kommer resten med tiden. Der
findes masser af bøger om Forms som du kan prøve at få fat i til at
starte med, når du så har fedtet lidt rundt i et par småprojekter så
bør du nok tage et kursus for at komme lidt ud i krogene og lære alle
mulighederne at kende, i hvert fald hvis du skal bruge det professionelt.

Michael.