email med ASP uden komponenter
Fra : newbie 1

Dato : 19-09-04 17:45

Kære Nyhedsgruppe

jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde noget ASP script der kan
sende emails uden der skal installeres et eller andet, er der
ikke en af jer der har en god ide til noget, evt. et sted hvor
man kan få lov til at låne deres komponent eller noget i den
still

//The biggest newbie of them all

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-04 20:41

newbie 1 skrev:

> jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde noget ASP script der kan
> sende emails uden der skal installeres et eller andet,

Der skal også være et eller andet på serveren for at sende en mail.
Men hvis det er en normal Windows-installation af IIS, vil (bør)
CDONTS og/eller CDOSYS være installeret.

Prøv at kigge efter eksempler med disse komponenter, og test om det
virker hos dig. Hvis du bruger en linux-asp, vil de to nævnte
komponenter dog næppe være til stede.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : newbie 1

Dato : 20-09-04 08:39

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Prøv at kigge efter eksempler med disse komponenter, og test om det
> virker hos dig. Hvis du bruger en linux-asp, vil de to nævnte

Hey

Problemet er at jeg ikke selv hoster denne her side, (den jeg selv
hoster virker fint med JMail) men laver den for en anden som vil have
en bestemt host, og der må jeg ikke installere noget som helt, og der
er ingen mail componenter installeret...

Jeg har tidligere hørt om nogen der sætte deres mail componenter til
rådighed, og det var noget i den stil jeg ledte efter, men kan bare
ikke finde noget...

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-09-04 14:03

> [...]
> en bestemt host, og der må jeg ikke installere noget som helt, og der
> er ingen mail componenter installeret...

hvem er denne 'bestemte host', det vil også hjælpe at vide....

--
Simon Moore Højer

Man lærer så længe man lever
Når man ikke længere lærer, lever man ikke mere.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-09-04 09:59

newbie 1 skrev:

> [...]
> som vil have en bestemt host, og der må jeg ikke installere
> noget som helt, og der er ingen mail componenter

Har du tjekket for CDONTS og CDOSYS?

NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen