Ananaskirsebær
Fra : EGON SVANE

Dato : 12-05-01 19:20

Hej gruppe.
Jeg har netop købt en plante, der kaldes "ananaskirsebær" til dyrkning i
drivhus. Det var en satsning, men jeg har ikke kunnet finde planten i
leksika. Er der nogen, der kender plantens danske eller latinske navn??
Egon

Fra : Finn

Dato : 12-05-01 20:34

"EGON SVANE" <buffy.svane@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drivhus. Det var en satsning, men jeg har ikke kunnet finde planten i
> leksika. Er der nogen, der kender plantens danske eller latinske navn??

Hej Egon

Ifølge grønne danmark hjemmeside hedder den ananaskirsebær på dansk og
Physalis pruinosa
på latinsk.

Navn: , Ananaskirsebær
Latinsk betegnelse: Physalis pruinosa
De appelsingule bær smager eksotisk. Gode friske eller i marmelade.
Letdyrket i drivhus eller på varm terrasse. Frø til ca. 30 planter.

Hilsen
Finn