Hvad gør man?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 07:01

Jeg havde en defekt inddækning omkring en skorsten.
Den er nu fjernet og en tømrer har opbygget et undertag og en lille
rygning bag skorstenen. Det var færdigt i mandags hvorefter en
blikkenslager efter aftale skulle komme og lave zin-arbejdet.
Hullet var dækket med en presenning så det var jo fint nok.
Vvs-manden kom ikke tirsdag, onsdag eller torsdag.
Presenningen er flået af af stormen i begyndelsen af ugen og de lover
regn i weekenden.

Hvad gør man?

Når jeg ringer til vvs-manden siger han 'ja det er beklageligt - jeg
kommer imorgen og laver det'.
Hvis jeg får en vandskade er det værre end det var med en lettere slidt
inddækning.

Tømreren ringer også og vil vide hvornår taget skal laves færdigt.

Mvh
Roberto (frustreret)

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 17-09-04 09:06

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> Vvs-manden kom ikke tirsdag, onsdag eller torsdag.
> Presenningen er flået af af stormen i begyndelsen af ugen og de lover

Ringer til falck. Er ikke gratis, med mindre man har boligabonnement, men
måske blikkenslageren vil betale gildet.

Med venlig hilsen
BJK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 09:32

Bjarne Kunckel wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Ringer til falck. Er ikke gratis, med mindre man har boligabonnement, men
> måske blikkenslageren vil betale gildet.

Næppe og jeg holder ikke Falck.
Teknisk set har han (vvsgutten) jo ikke rørt huset endnu er han så
ansvarlig for noget som helst?
Tømreren forlod huset i passende stand.

Mvh
Roberto (træt af forkælede håndværkere)

Fra : Martin Christiansen

Dato : 17-09-04 09:53

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Teknisk set har han (vvsgutten) jo ikke rørt huset endnu er han så
> ansvarlig for noget som helst?
> Tømreren forlod huset i passende stand.
>
> Mvh
> Roberto (træt af forkælede håndværkere)

Måske du selv kunne bevæge dig op på dit tag og lægge presseningen på
igen...?

Hvis du havde bedt tømreren om også at sørge for blikkenslageren, så var det
tømrerens problem at koordinere...

Men så skal tømreren selvfølgeligt også tjene på blikkenslagerens arbejde,
og det har du vel ikke ville betale for (at tømreren skulle koordinere
fagene indbyrdes)..?

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 10:03

Martin Christiansen wrote:
> [...]
>
> Men så skal tømreren selvfølgeligt også tjene på blikkenslagerens arbejde,
> og det har du vel ikke ville betale for (at tømreren skulle koordinere

Hvad er din uforskammede pointe?
Jeg havde en aftale om vvsarbejde mandag, den blev ikke overholdt,
efterfølgende laves og brydes aftaler i et væk (telefonen er opfundet).
Jeg tvivler meget stærkt på at det ville have gavnet situationen at
tilføje endnu et niveau af dårlig kommunikation.

Mvh
Roberto

Fra : Martin Christiansen

Dato : 17-09-04 10:30

> Hvad er din uforskammede pointe?

???

> [...]
> Jeg tvivler meget stærkt på at det ville have gavnet situationen at
> tilføje endnu et niveau af dårlig kommunikation.

Så havde det været tømrerens ansvar at der var forsvarligt afdækket indtil
inddækningen var færdig....

I stedet koordinerer du selv tingene, og da du åbenbart ikke evner at finde
en blikkenslager der er til at stole på, er ansvaret for afdækningen din
egen...

Du skriver at tømreren har forladt sit arbejde og afdækning som aftalt, så
her er der jo ikke noget at gå efter..

Har du en aftale med blikkenslageren om at de skal sørge for at taget er
afdækket indtil han har færdiggjort sin inddækning..?

---

Fra : Poul Andersen

Dato : 17-09-04 10:46

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Har du en aftale med blikkenslageren om at de skal sørge for at taget er
> afdækket indtil han har færdiggjort sin inddækning..?

For fanden hvor er du bagklog. Du er garanteret en af dem der siger:" Hvad
sagde jeg". 30 gange hver dag.
Hvis du ikke har nogen hjælp til manden - så lad ham i det mindste være.

Poul

Fra : Martin Christiansen

Dato : 17-09-04 10:56

"Poul Andersen" <dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:414ab255$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> For fanden hvor er du bagklog. Du er garanteret en af dem der siger:" Hvad
> sagde jeg". 30 gange hver dag.
> Hvis du ikke har nogen hjælp til manden - så lad ham i det mindste være.

Hvor er jeg bagklog...?

Jeg nævner blot et par af de ting man som privat bygherre bør sikre sig
inden man entrerer med håndværkere....

Og så ridser jeg blot de muligheder op han har....

Nemlig at han selv må igang med at dække sit tag af, medmindre han betaler
eller har betalt en for at gøre det...

Kan det være anderledes...?

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 11:15

Martin Christiansen wrote:
> [...]
>

> Hvor er jeg bagklog...?
>
> Jeg nævner blot et par af de ting man som privat bygherre bør sikre sig

Du har sikkert stor erfaring.
Hvad gør du når en håndværker gang efter gang ikke møder op som aftalt?

> Og så ridser jeg blot de muligheder op han har....

Næh.

> Nemlig at han selv må igang med at dække sit tag af, medmindre han betaler
> eller har betalt en for at gøre det...

Det var sådan set ikke det jeg ville vide.
Jeg ville høre hvad man gjorde ved ustabile håndværkere.

Mvh
Roberto

Fra : Martin Christiansen

Dato : 17-09-04 11:30

> Det var sådan set ikke det jeg ville vide.
> Jeg ville høre hvad man gjorde ved ustabile håndværkere.

Det kommer jo an på hvilket kontraktlige forhold der er aftalt for det
pågældende arbejde... F.eks. om der er lavet en aftale i henhold til AB-92
eller andet... Hvis man har indgået en aftale jf. AB-92, så kan man gøre
krav gældende overfor håndværkeren, og så vil voldgiftsretten tage stilling
til om man er berettiget til det.. Men nu er vi vist ovre i juragruppen...

Ellers er der jo ikke andet end at finde en anden håndværker...

---

Fra : Leonard

Dato : 17-09-04 11:37

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote:

>Jeg ville høre hvad man gjorde ved ustabile håndværkere.

Finder en anden og håber denne er mere stabil.
Og du kan endda glæde dig over at du ikke har fået udført noget af den
ustabile vvs'er, så der er ikke noget med penge mellem jer.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 11:13

Poul Andersen wrote:
> [...]
> sagde jeg". 30 gange hver dag.
> Hvis du ikke har nogen hjælp til manden - så lad ham i det mindste være.

Det er jo nettet i en nøddeskal.
Vi sparer sikkert mange penge på den terapeutiske effekt for folk der
har noget de gerne vil ud med :)

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 11:12

Martin Christiansen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> ???

> Så havde det været tømrerens ansvar at der var forsvarligt afdækket indtil
> inddækningen var færdig....

Og hvordan skulle han vide at det var flået af af stormen uden at jeg
rørte en finger?

> I stedet koordinerer du selv tingene, og da du åbenbart ikke evner at finde

Hvis du ikke kan se at du er uforskammet har du et alvorligt problem.

> [...]
>
> Har du en aftale med blikkenslageren om at de skal sørge for at taget er
> afdækket indtil han har færdiggjort sin inddækning..?

Hvem siger han skal det?
Han skal bare overholde de aftaler han selv indgår.

Mvh
Roberto

Fra : Anette

Dato : 17-09-04 11:50

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote:
> Vvs-manden kom ikke tirsdag, onsdag eller torsdag.

Hej Roberto
Belært af bitre og dyrt betalte erfaringer af samme art med forskellige
håndværkere, ville vi nok tage en ringerunde til samtlige VVS'ere i regionen
og finde en der havde tid til at komme og fixe det tag NU.

Har du en skriftlig aftale med den VVS'er? Hvis ikke så blæs på jeres aftale
( lige som han gør ) og find en anden. Det må være dit hus der kommer i
første række, og ikke en moralsk forpligtelse overfor en håndværker der ikke
gider holde sin aftaler.

/ Anette

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 11:59

Anette wrote:

> [...]
> håndværkere, ville vi nok tage en ringerunde til samtlige VVS'ere i regionen
> og finde en der havde tid til at komme og fixe det tag NU.

Ja det bliver det jo til, men da det er fredag idag må jeg jo udsætte
mig selv for livsfare ved at kravle op på mit tag og lægge presenning ud.

> Har du en skriftlig aftale med den VVS'er? Hvis ikke så blæs på jeres aftale

Kun det tilbud han har afgivet så jeg føler mig ikke forpligtet til noget.

> ( lige som han gør ) og find en anden. Det må være dit hus der kommer i
> første række, og ikke en moralsk forpligtelse overfor en håndværker der ikke
> gider holde sin aftaler.

Nej men det reklamerer de jo ikke for.
Du finder næppe en håndværker idag der i telefonen siger 'vi har ikke
tid, find en anden'. Det jeg kunne ønske mig var at de i det mindste
ringede afbud når de ikke kunne nå det.

Mvh
Roberto

Fra : Peter C:\\

Dato : 17-09-04 11:59

> [...]
> Vvs-manden kom ikke tirsdag, onsdag eller torsdag.
> Presenningen er flået af af stormen i begyndelsen af ugen og de lover

Jeg tror...hvis det var mig...at jeg ville

1) Lægge presenningen på igen...eller få noget til det, hvis jeg ikke kunne
selv
2) Finde en anden VVS-mand

Der er vist ikke meget andet at gøre

MVH Peter C:\

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 12:02

Peter C:\ wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror...hvis det var mig...at jeg ville
>
> 1) Lægge presenningen på igen...eller få noget til det, hvis jeg ikke kunne
> selv

Ja det kommer jeg nok ikke uden om.

> 2) Finde en anden VVS-mand

Nok heller ikke den.

> Der er vist ikke meget andet at gøre

Næh jeg er ikke krævende og ville være tilfreds med lidt zink omkring
skorstenen :)

Mvh
Roberto