mount: RPC: Timed out
Fra : Jan Birk

Dato : 16-09-04 02:26

Hej,

Jeg har en NFS server (RH ES 2.1) som jeg fint kan tilgå fra diverse
maskiner, herunder en RH AS 2.1 (klient)!

Nu har jeg fået endnu en RH AS 2.1, som ikke kan tilgå NFS serveren.

Jeg forsøger:

# mount -t nfs -o rsize=8192,wsize=8192 central:/data/backup/eft /mnt

og får:

mount: RPC: Timed out

Jeg har googlet og set mange hit, men ikke rigtigt noget som jeg synes
passer i situationen.

Alle maskinerne er på samme subnet, der er ikke nogen firewalls/iptables
mm (hvad jeg kender til) og alle /etc/hosts.deny-allow er tomme.

Jeg kan ikke gennemskue hvad forskellen er på den AS2.1 som godt kan
mounte drev fra serveren og så den som ikke kan.

Det giver ingen ændring om jeg på serveren bruger wildcard i
/etc/exports. På serveren får jeg følgende indgang i messagesfilen når
den fejlende klient forsøger sig:
May 3 03:30:03 central rpc.mountd: authenticated mount request from
eft:847 for /data/backup/eft (/data/backup/eft)

Det ser vist godt nok ud (

Er der nogen som har en ide?

På forhånd tak

/Jan