Svenske præmieobligationer
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 15-09-04 16:26

Er der nogen der kan fortælle mig noget om svenske præmieobligationer som
man kan købe gennem det omdelte kuponkatalog....??

Generelt alt i ved... :)

/Peter

Fra : Peter [5260]

Dato : 15-09-04 16:35

> Er der nogen der kan fortælle mig noget om svenske præmieobligationer som
> man kan købe gennem det omdelte kuponkatalog....??
>
> Generelt alt i ved... :)
>
> /Peter

Jeg ved ikke meget om svenske præmieobligationer (mere om de danske), men
jeg vil hellere anbefale dig at købe et par lodder i klasselotteriet, evt.
lidt lyn-lotto, hvis du er mere kortsigtet....

--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 15-09-04 16:43

Jamen, obligationer udbetales jo,....

Hvilket jeg ser som en stor fordel... (selvom man tænker på inflation)...

/Peter

Fra : Peter [5260]

Dato : 15-09-04 22:00

> Jamen, obligationer udbetales jo,....
>
> Hvilket jeg ser som en stor fordel... (selvom man tænker på inflation)...

> [...]

Nu skriver du specifikt om et tilbud i et kuponkatalog, og det vækker min
skepsis.
Det er garanteret noget med, at du køber prm.obligationerne vha. et fast
månedligt afdrag, og efter en evighed er obligationerne din ejendom.
DanaInvest kørte engang (måske stadig?) noget lignende i Danmark, og du
betaler en ublu overpris for obligationerne !
Prøv selv at regne på prisen (evt. oprettelsesgebyr + alle ydelser), og
sammenlign med kursen i f.eks. aviserne.....

Smid gerne teksten fra kataloget her, eller henvis til deres hjemmeside.

--
-.-:-.-:-.-:-.-

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-09-04 14:57

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan fortælle mig noget om svenske præmieobligationer som
> man kan købe gennem det omdelte kuponkatalog....??

http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen/fixedincome/marketPrices.aspx?list=SSE100&group=Kursnoteringar&listname=Premieobligationer

Det kunne være sjovt at sammenligne prisen i kuponkataloget med prisen på
"svenskerbørsen" - men jeg gider ikke.

Fra : Anders Mørk

Dato : 17-09-04 07:50

Fidusen i at købe svenske præmieobligationer gennem et kuponkatalog er vist
mest på sælgerens side. Sædvanligvis sælger de noget som du kan købe direkte
gennem din bank på afdrag. Regner man ud hvad man derved kommer til at
betale i renter for at kuponkatalogsælgeren finansierer ens køb er det
typisk 20-30% p.a. Det skal man altså ikke være særligt talentfuld for at
kunne matche selv i en vilkårlig bank i Danmark.

../Anders

Fra : Peter

Dato : 17-09-04 08:26

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote in message news:41485f04$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen der kan fortælle mig noget om svenske præmieobligationer som
> man kan købe gennem det omdelte kuponkatalog....??
>
> Generelt alt i ved... :)
>
> /Peter

Tilbuddet kan også findes på www.dana-invest.dk
En gang hurtig hovedregning fortæller, at du betaler en overkurs på ca. 80% for obligationerne.

Det er faktisk vældig smart og indbringende - for SÆLGEREN !!!

Mvh
Peter

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-09-04 09:29

"Peter" <pkhn@kommunedata.dk> wrote in message
> "(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote in message

> En gang hurtig hovedregning fortæller, at du betaler en overkurs på ca.
80% for obligationerne.

Hehe - Nordnet tager 75 Kr *per handel*.

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 17-09-04 14:38

Umiddelbarty ha´vde jeg regnet ud de tog for meget...

Men hvad så med generelt om præmieobligationerne?? Er det noget der ligger
relativt fast i kurs, og hvordan er chancer for gevinst... fx sammenlignet
med klasselotteriet...

Peter