the sims 2 VIP
Fra : Li Lo

Dato : 15-09-04 14:18

Hejsa jeg har set i buttikerne at de har en "intro" til det nye sims spil,
men er der nogen mening i at købe det ? jeg regner med at jeg skraber penge
sammen og køber ths sims 2 når det engang kommer ud, men er det så en fordel
at ha købt vip ? eller er det bare for at få penge fra folk den er lavet ?

Venlig hilsen Li Lo

Fra : Mads

Dato : 15-09-04 15:18

On Wed, 15 Sep 2004 15:17:43 +0200, "Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>at ha købt vip ? eller er det bare for at få penge fra folk den er lavet ?

Så vidt jeg har set på de æsker som EB Games har stående,
så er det bare en tom æske som du køber for (vistnok) 45 kr.
Når du så senere køber spillet og kan fremvise æsken, eller
bare en kvittering, får du så 45 kr i rabat på spillet.
( IMHO en gang tåbeligt salgsgas )

Spillet udkommer forøvrigt om mindre end 48 timer, så det kan
vel dårligt betale sig at gøre mere ud af den sag.

mvh Mads

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-09-04 18:53

The Sims 2 VIP indeholder en CD med filmklip, billeder og lignende som
opvarmning til det originale spil, som udkommer meget snart. Der er dog også
en lille program hvor du kan "bygge" dine simmer og klæde dem på, så de er
klar til når spillet kommer. Men hvis det findes i selve spillet, er der
ikke meget ved VIP'eren, især nu hvor det kommer indenfor de næste par dage.

Mvh

Emil

Fra : Gerner

Dato : 16-09-04 23:34

On Wed, 15 Sep 2004 19:52:48 +0200, "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>ikke meget ved VIP'eren, især nu hvor det kommer indenfor de næste par dage.

Den her ? Kan fås gratis.

Body Shop Editor
The Sims 2 may not be available yet, but with this standalone tool you can now
create characters and new items. Following the included tutorials, you can
create custom content and share it on TheSims2.com. Included in this file is an
extra GameSpot-specific content pack, which can be installed after the main
editor.
208.9 Mb download

Der er også denne

Body Shop Starter Pack
This is a starter pack of bodies for the Sims 2 body shop program. This pack
adds new skin tones, 41 new hair styles, 24 faces, 44 clothing items, and more.
This official pack is for the Body Shop editing program, available on DLX.
98 Mb download

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Zup Zuip

Dato : 16-09-04 16:04

Mads wrote:
> Spillet udkommer forøvrigt om mindre end 48 timer, så det kan
> vel dårligt betale sig at gøre mere ud af den sag.

Der ER udkommet.

Fra : Dopedog

Dato : 15-09-04 21:25

> [...]
> fordel
> at ha købt vip ? eller er det bare for at få penge fra folk den er lavet ?

Kan bare sige at du SKAL købe det når det udkommer!

Det spil er FÆNOMENALT !!!!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-09-04 01:29

> Kan bare sige at du SKAL købe det når det udkommer!
>
> Det spil er FÆNOMENALT !!!!

Ved du noget som vi andre ikke ved?

Mvh

Emil

Fra : Mads

Dato : 16-09-04 08:45

On Thu, 16 Sep 2004 02:28:34 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Ved du noget som vi andre ikke ved?

Han har vel hentet en kopi ude på nettet hvor Sims 2
har lagt i en uges tid nu. Jeg overvejede det også,
med gad ikke bruge min trafik-begrænsede forbindelse
på at hente hele 4 CD'er ned. Jeg kan godt vente til
posten kommer med mit spil imorgen tidlig.

mvh Mads

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-09-04 09:46

> [...]
> på at hente hele 4 CD'er ned. Jeg kan godt vente til
> posten kommer med mit spil imorgen tidlig.

Okay, bare det. Jeg venter til det kommer i butikkerne, og jeg håber sørme
at det bliver idag. Eller i hvert fald imorgen, så jeg kan spille mig
sanseløs væk i weekenden!

Mvh

Emil

Fra : Mads

Dato : 16-09-04 12:18

On Thu, 16 Sep 2004 10:46:14 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Okay, bare det. Jeg venter til det kommer i butikkerne, og jeg håber sørme
>at det bliver idag. Eller i hvert fald imorgen, så jeg kan spille mig
>sanseløs væk i weekenden!

Udgivelsesdatoen er i morgen d. 17. så du finder det næppe
i butikkerne idag.
Nu håber så bare at postbudet har mit spil med i morgen.
Hvis ikke, så får han sgu et skud med halgbøssen.

mvh Mads

Fra : Dopedog

Dato : 16-09-04 11:44

> [...]
> på at hente hele 4 CD'er ned. Jeg kan godt vente til
> posten kommer med mit spil imorgen tidlig.

Nope jeg har skam ikke hentet noget som helst på nettet. Jeg har bare en
flink ven der arbejder i en computer butik hvor de fik spillet mandag aften

-Ronnie

Fra : Gerner

Dato : 16-09-04 13:37

On Thu, 16 Sep 2004 12:43:41 +0200, "Dopedog" <dopedogSLETDETHER@privat.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Nope jeg har skam ikke hentet noget som helst på nettet. Jeg har bare en
>flink ven der arbejder i en computer butik hvor de fik spillet mandag aften

Ifølge spilpriser.dk er spillet på lager i 7 netbutikker. Hvad er det mindste
man skal bløde for spillet ? 359-456 ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-09-04 13:56

Gerner wrote:
> Ifølge spilpriser.dk er spillet på lager i 7 netbutikker. Hvad er det
> mindste man skal bløde for spillet ? 359-456 ?

Jack Dtp får det vist ikke på lager før på tirsdag, så du skal vente lidt
hvis du skal ha' det til 359,-..
Men jeg modtog den danske version med posten i dag, købt og bestilt hos
http://www.softxchange.dk til 383,- + 10,- i porto - så dér har de det
ihvertfald..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-09-04 16:38

Jeg har lige købt spillet hos Betafon i København, for 449 kr. Naturligvis
refunderes 49 kr hvis man tager kvitteringen for VIP boxen med. Jeg har lige
prøvet tutorialerne, og er nu nået til at designe et hus. Jeg har ikke nået
at spille selve spillet med simmerne i aktion. Men fra hvad jeg har set
indtil videre, ser det KANON ud! Og man kan installere med dansk tekst i
spillet hvis man ønsker det.

Mvh

Emil

Fra : Ged

Dato : 16-09-04 19:02

> [...]

>flink ven der arbejder i en computer butik hvor de fik spillet mandag aften

Du kunne vel ike lige give din subjektive holdning til hvordan spillet
er i forhold til 1'eren. Dårlige ting der går igen? Nye ting der
irriterer? Gode nye muligheder? Hvordan er styringen og gameplay?
Noget i den stil....

Fra : Mads

Dato : 16-09-04 20:44

On Thu, 16 Sep 2004 20:02:08 +0200, Ged <ged@depoilly.dk> wrote:

> [...]
>er i forhold til 1'eren. Dårlige ting der går igen? Nye ting der
>irriterer? Gode nye muligheder? Hvordan er styringen og gameplay?

Det ville også være rart med lidt info om hvor meget power
spillet kræver for at køre ordenligt.
F.eks. om det vil køre fornuftigt på en AMD XP2400+ med
512 MB RAM og et Radeon 7500 grafikkort eller om jeg
skal til at opgradere.

mvh Mads

Fra : Dopedog

Dato : 17-09-04 07:53

> [...]
> spillet kræver for at køre ordenligt.
> F.eks. om det vil køre fornuftigt på en AMD XP2400+ med
> 512 MB RAM og et Radeon 7500 grafikkort eller om jeg

Det kører fint på min gamle 1100 Mhz med 384 MB ram og GeForce 4 MX 420 64
MB grafikkort så nej, du behøver ikke opgradere :)

-Ronnie

Fra : Dopedog

Dato : 17-09-04 07:54

> [...]
> er i forhold til 1'eren. Dårlige ting der går igen? Nye ting der
> irriterer? Gode nye muligheder? Hvordan er styringen og gameplay?

Jeg får lige min kæreste til at skrive et lille review når hun kommer over
senere idag ... hun har spillet det nærmest uafbrudt siden hun fik det i
forgårs

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-09-04 13:28

"Ged" <ged@depoilly.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er i forhold til 1'eren. Dårlige ting der går igen? Nye ting der
> irriterer? Gode nye muligheder? Hvordan er styringen og gameplay?

Jeg synes, at den er flottere.

En ny ting i spillet er, at simmerne har noget de ønsker, og noget de
frygter. Man skal så forsøge at opfylde deres ønsker. Når de får opfyldt et
ønsker, får de nogle point/penge, som man så kan bruge på nogle forskellige
ting, som f.eks. et pengetræ. Hvis der sker noget de frygter (f.eks. en
afvisning eller en fyring på jobbet), så bliver der trukket nogle
point/penge. Når et ønske bliver opfyldt, så ønsker de sig noget nyt, og
hver morgen bliver ønskerne refreshet med nogle nye. Man kan låse et ønske,
så man har tid til at opfylde det.

Noget der irriterer mig, som også irriterede mig i det gamle spil, er at det
går så langsomt. De er utrolig lang tid om at udføre hvad som helst. Man har
2 timer fra man står op og til man skal på arbejde, og man kan dårlig nok
nå, at gå på toilettet og bagefter spise en portion cornflakes, så er tiden
gået?? Det finder jeg ret frustreende.

Fra : Gerner

Dato : 17-09-04 14:37

On Fri, 17 Sep 2004 14:27:49 +0200, "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>nå, at gå på toilettet og bagefter spise en portion cornflakes, så er tiden

Husker du at slette en handling som tager for lang tid eller holder simmerne
beskæftiget over lang tid ? Nogle handlinger du igangsætter slutter af sig selv,
andre skal du selv stoppe så de ikke "hænger" i handlingen.
Du behøver heller ikke at lade dem spise, hvis sultmeteret ikke er rødt o.s.v.
Eller give dem den mindste handling der skal til for at gå fra rødt til grønt og
så vende tilbage til handlingen når der er mere tid.
Foreksempel kan du afbryde søvn tidligere og give simmerne mere tid til
morgenspisning m.m.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-09-04 00:13

Politiken har lavet en flot anmeldelse af The Sims 2
Se linket nedenunder:

Go' fornøjelse, jeg synes også det er et af de mest fuldendte spil til dato,
hvis man altså vil spille den slags.

Mvh

Emil

Fra : Gerner

Dato : 19-09-04 11:14

On Sun, 19 Sep 2004 01:12:49 +0200, "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=336112
>
>Go' fornøjelse, jeg synes også det er et af de mest fuldendte spil til dato,

Vel, jeg ved ikke de selv har spillet sims 2, for et fuldendt spil er det
bestemt ikke. Artiklen giver indtryk af en review der blot er oversat til dansk.
Der er masser af problemer med spillet med masser af klager i sims 2 com bbs.
Folk kan ikke installere, kan ikke spille det overhovedet efter installation, og
spillet fryser efter x antal min. Der er både grafik og lydfejl, og hverken EA
eller Maxis giver nogen hjælp til dem der spørger både direkte og i forum.
Folk har opgraderet drivere m.m.og geninstalleret o.s.v., men det hjælper ikke
noget.
Og kan man ikke bruge den gamle sims addon grunde og simmere m.m., skal man jo
starte helt forfra med at DL disse ting igen.

Jeg har dog ingen problemer med grafik og lyd og spillet ser og kører godt lige
indtil spillet går ned.

Desuden skal EA åbenbart sælge de samme addons som kunne fås til sims 1. Først
og fremmest tænker jeg på "livin'g large" hvor hele nabolaget var med og
simmerne kunne besøge hinanden. I sims 2 kan simmen ikke forlade egen grund og
kun 1 grund er synlig ad gangen, helt klart et skridt tilbage. Og så vidt jeg
ved får man ingen penge for det hus simmen havde før de flytter ind i et nyt hus
eller bygger nyt. Jeg har brugt alle de huse der er i spillet plus en masse huse
fra ekschange og når de alle er brugt kan man ikke bruge dem i et andet nabolag.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto