Q: Formattering af tekst
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-09-04 10:27

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at få en opstilling til at spille helt
("_" = mellemrum)

1057_8___20__999_____1
1057_12__16__999_____1
1057_12__35__999_____1
0376_10__16__999_____1

Tallene står i en tabel og hele tallet sår i een celle
Tabellen bliver opbygget dynamisk vha en asp.net datagrid

Jeg vil gerne have lavet opstillingen som ovenstående fremfor det ser ud som
det er kastet ind med skovl

What to do?

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-04 12:54

Peter Lykkegaard skrev:

> 1057_8___20__999_____1
> 1057_12__16__999_____1
> 1057_12__35__999_____1
> 0376_10__16__999_____1

Brug <pre> - eller sæt tilsvarende med css:

   white-space: pre;
   font-family: monospace;

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-09-04 15:01

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote in message

> Brug <pre> - eller sæt tilsvarende med css:
>
> white-space: pre;
> font-family: monospace;

Joehh, men så afviger fonten vel væsentligt fra min nydelige Verdana

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-04 15:08

Peter Lykkegaard skrev:

> Joehh, men så afviger fonten vel væsentligt fra min nydelige Verdana

Bestemt. Har du muligehed for at sætte kode ind i tallet? I så fald kan
du lave en tabel inde i cellen - men du får bøvl med justeringen hvis
hvert nyt tal begynder i en ny række i hovedtabellen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-09-04 19:56

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote

> Har du muligehed for at sætte kode ind i tallet?

I princippet kan jeg gøre hvad jeg vil

> I så fald kan du lave en tabel inde i cellen
> - men du får bøvl med justeringen hvis
> hvert nyt tal begynder i en ny række i hovedtabellen.

Lidt komprimeret

<Table class="MainTable">

Der er flere kolonner;

Så vil du lave en ny tabel i hver enkelt celle?
Jeg har selv tænkt det samme
Alternativt kan man vel skjule sin underscore ved at farvelægge denne lidt
alternativt
Jeg har prøvet med &emp; eller &enp; men det giver en grim "firkant" for
hvert tegn
&nbsp; dutter heller ikke

Fontstørrelsen ligger fast, kan man lave noget vha CSS?
Og kan det betale sig i forhold til en tabel?

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-04 23:24

Peter Lykkegaard skrev:

> <Table class="MainTable">

Bedste bud - indsæt nye kolonner:

Hov - opdager lige at du har byttet om på /tr og /td - det er
forhåbentlig kun i indlægget her.

> Så vil du lave en ny tabel i hver enkelt celle?

Det kan man godt, men så kan du ikke få ordentlig lodret justering,
med mindre du sætter alle bredder eksplicit.

Metoden med at indskyde felter er langt bedre, for så vil main-
tabellen sørge for justeringen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-04 06:52

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote >

> Bedste bud - indsæt nye kolonner:

Ohh, yes, det må være det

> Hov - opdager lige at du har byttet om på /tr og /td - det er
> forhåbentlig kun i indlægget her.

Det er lyksaglighederne ved cut'n'paste
Tak for opmærksomheden, og jo det er/var kun her

> Det kan man godt, men så kan du ikke få ordentlig lodret justering,
> med mindre du sætter alle bredder eksplicit.

Ja selvfølgelig resultatet ville sikkert være som kastet ind med en kulskovl

> Metoden med at indskyde felter er langt bedre, for så vil main-
> tabellen sørge for justeringen.

Jeps og tak

Damn nu skal jeg jo lave et eller andet i asp.net der kan lave det
Nåh det går vel nok

- Peter

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-09-04 16:43

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> Tabellen bliver opbygget dynamisk vha en asp.net datagrid
>
> Jeg vil gerne have lavet opstillingen som ovenstående fremfor det ser ud som

Personligt indsætter jeg hvide nuller (gøres let med Stone's
Webwriter). Det gør jeg endda også i MS Word.

Men der findes sikkert (til HTML) en mere elegant løsning.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-04 20:04

"Peter Knutsen" wrote

> Personligt indsætter jeg hvide nuller (gøres let med Stone's Webwriter).

Hvide nuller?
Er det tallet 0 hvor forgrundsfarven er den samme som baggrundsfarven?

> Det gør jeg endda også i MS Word.

Lav en tabulatoropstilling, det er faktisk ret enkelt når man først kommer i
gang med det

- Peter

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-09-04 21:17

Peter Lykkegaard wrote:
> "Peter Knutsen" wrote
>
> Hvide nuller?
> Er det tallet 0 hvor forgrundsfarven er den samme som baggrundsfarven?

Ja. Fordelen er, at i de fleste skrifttyper der har alle tal
samme bredde.

> Lav en tabulatoropstilling, det er faktisk ret enkelt når man først kommer i
> gang med det

Det er lidt svært hvis tallene sidder inde i en tabel. Hvad de
som regel gør i mine Word-dokumenter.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-04 21:35

"Peter Knutsen" wrote

> Det er lidt svært hvis tallene sidder inde i en tabel. Hvad de som regel
> gør i mine Word-dokumenter.

Nope, ease as a brease
Du bruger Ctrl-Tab i cellen

- Peter