MS Windows
briani 27239
rense registreringsdatabasen
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 06:50

Hejsa
Jeg kører XP Home, og har en fornemmelse af, at reg. er fyldt med rester fra
tidligere installerede programmer.
I har i gruppen omtalt "repair" og lign. Hvor finder jeg programmerne (er de
på HD el. CD'en), eller hvad skal man ellers gøre.
Jeg har kørt i omkring 5 år uden formatering af HD. Jeg hører om folk der
formaterer jævnligt, er det nødvendigt for at holde farten oppe?
På forhånd tak

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 07:23

Hansi wrote:

> Jeg kører XP Home, og har en fornemmelse af, at reg. er fyldt med rester fra
> tidligere installerede programmer.

Helt sikkert! :)
Jeg bruger RegSupreme, som er hurtigt og endnu ikke har givet mig nogen
problemer. Over vejer at skaffe mig Pro versionen, da den giver nogle
flere muligheder for at rydde op i "reggen".
http://www.macecraft.com/

> I har i gruppen omtalt "repair" og lign. Hvor finder jeg programmerne (er de
> på HD el. CD'en), eller hvad skal man ellers gøre.

Det er når du booter op på Windows CDen og så vælger en repair. Jeg
tvivler på at det ryder særlig godt op, da der også bliver sagt at man
kan beholde alle sine programmer - hvordan kan Windows vide hvad der
bruges eller ej.
Tror ikke at der er en regcleaner indbygget i repair.

> Jeg har kørt i omkring 5 år uden formatering af HD. Jeg hører om folk der
> formaterer jævnligt, er det nødvendigt for at holde farten oppe?
> På forhånd tak

Det handler om at holde sin maskine ved lige.
Smut i Tilføj/fjern programmer og fjern hvad du ikke har brug for.
Kør diskoprydningen og fjern hvad du ikke har brug for.
Kør RegSupreme.
Kør defragmentering.

Det var så et par af de hurtige... :) Så kan man altid begynde at rode
ved skidtet selv.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 15-09-04 08:16

Jeg købte Alt om Data her i denne måned og derpå var der en trial udgave
af TuneUp utilities 2004, som jeg er virkelig imponeret over - så meget
at jeg køber det når de 30 dage er ved at slippe op.

http://www.tune-up.com/

Der var en artikel om det i Alt om Data hvor journalisten var meget
imponeret over det.

/Peter

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 16:25

Peter Binderup wrote:
> Jeg købte Alt om Data her i denne måned og derpå var der en trial udgave
> af TuneUp utilities 2004, som jeg er virkelig imponeret over - så meget
> at jeg køber det når de 30 dage er ved at slippe op.

Jeg er også i gang med at teste programmet - det virker faktisk ret
godt. Min Windows XP er faktisk blevet en smule hurtigere. Men det
skyldes nok også lidt at jeg har taget mig sammen til at få lukket nogle
af de services som service pack 2 startede igen.

Men hurtigere respons giver den da. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 18:13

Det ser faktisk også ret lovende ud....
Mvh. Finn

Fra : Pico

Dato : 15-09-04 20:35

Hansi wrote:
> Hejsa
> Jeg kører XP Home, og har en fornemmelse af, at reg. er fyldt med
> rester fra tidligere installerede programmer.

Prøv EasyCleaner. Det gør det du gerne vil have sikkert og godt.
Gratis program der også fås på dansk, mange forskellige funktioner.
Kan hentes her:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
Pico