Ændring af EMEI nr?
Fra : N_B_DK

Dato : 15-09-04 01:40

Har lige haft en lille debat med en kammrerat, om det er muligt at ændre
alle slags Nokia mobiltelefoner, eller om det "kun" er de mest almindelige
modeller, og altså ikke f.eks 9xxx serien ? (diskutionen gik mest på 9xxx
modellerne)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : helloo.dk

Dato : 15-09-04 08:28

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@SPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> modeller, og altså ikke f.eks 9xxx serien ? (diskutionen gik mest på 9xxx

Først og fremmest så siger man..
Alt kan lade sig gøre..
DCT3 telefoner er meget nemt at ændre Imei nr i men dette er ulovligt!!
DCT4 telefoner kan man også godt skifte Imei nr i, men dette er et størrere
arbejde da man skal lodde en ny UEM chip i telefonen og sådan noget. Men det
er stadig ulovligt.. Men alt kan lade sig gøre..
Hilsen Dan

Gratis Dansk side til blandt andet Nokia , NEC og Samsung med mere
100% garanti på alt hvad vi laver, også SE T630 unlock uden Testpoint
Kik forbi siden på http://www.helloo.dk og se en rigtig ægte Unlocker

Fra : N_B_DK

Dato : 15-09-04 13:21

helloo.dk wrote:
> [...]
> dette er et størrere arbejde da man skal lodde en ny UEM chip i
> telefonen og sådan noget. Men det er stadig ulovligt.. Men alt kan

Diskutionen fik ikke på om det var lovligt eller ej, det var vi begge enige
om det er ;) hvad type er 92xx så ? (91xx er dct3, men kan ikke huske hvad
92xx er for type, men hælder mest mod dct3 også)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Anders

Dato : 15-09-04 13:40

Desuden hedder det ikke EMEI men IMEI nr.

/Anders

Fra : N_B_DK

Dato : 15-09-04 13:49

Anders wrote:
> Desuden hedder det ikke EMEI men IMEI nr.
>
> /Anders

Ja ok, men det var jo egenligt ikke det jeg spurgte om...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Anders

Dato : 15-09-04 14:24

Det må man ikke, selvom det teknisk er muligt...

Alle mobiltelefoner er udstyret med et IMEI nr.
(en slags serienr.).

/Anders

Fra : N_B_DK

Dato : 15-09-04 15:21

Anders wrote:
> Det må man ikke, selvom det teknisk er muligt...
>
> Alle mobiltelefoner er udstyret med et IMEI nr.
> (en slags serienr.).
>
> /Anders

Ja det ved jeg udemærket godt, og spørgsmålet gik ikke på om det var lovligt
eller ej (det ligger helt fast at det er ulovligt)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : NYK.M.Unlock

Dato : 15-09-04 15:30

bare for god ordens skyld hvilken lov henviser til at man ikke må..?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-09-04 15:40

On Wed, 15 Sep 2004 16:30:13 +0200, "NYK.M.Unlock"
<97710050@post.tele.dk> wrote:

>bare for god ordens skyld hvilken lov henviser til at man ikke må..?

Der er så vidt jeg ved ingen retspraksis på området - så det er sådan
set lidt tåget. Jeg husker ikke præcis i hvilken lov der står noget om
det (jeg tilbyder ikke selv ændring af IMEI-numre, og kunder der
spørger om det får derfor en afvisning med den grund, at jeg ingen god
grund ser til at gøre det).

Så vidt jeg husker, så siger loven noget med, at man ikke må
ændre/manipulere serienumre på ting. Det er dog lidt uklart efter min
mening (fx er nummeret der står printet i telefonen jo stadig det
samme, selvom man har ændret det nummer telefonen "tror/ved" den har),
og da der ingen retspraksis er, så er det svært at vide om det
vitterligt er ulovligt eller ej. En ting er sikkert, jeg ser ingen god
grund til at ændre IMEI-numre - og derfor er der sådan set ingen grund
til at gøre mere ud af det (for mit vedkommende).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : N_B_DK

Dato : 15-09-04 17:16

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> det (jeg tilbyder ikke selv ændring af IMEI-numre, og kunder der
> spørger om det får derfor en afvisning med den grund, at jeg ingen god

Har lige spurggt i jura gruppen, og der står intet i Karnov samling som
skulle forbyde eller gøre det strafbart, så hvis man kan fremvise 2 gyldige
købsbeviser, burde det ikke være noget problem (udover et evt. teknisk
problem)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 15-09-04 15:41

NYK.M.Unlock wrote:
> bare for god ordens skyld hvilken lov henviser til at man ikke må..?

Ved det egenligt ikke, men kan da spørge i jura gruppen...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Jensen

Dato : 16-09-04 18:31

Hej

Finder man har et Problem hvis HW og SW numret er forskelligt, "Imei".
Imei numret er det samme som CPR numret på os Danskere, kan ikke forstå
hvorfor det skal være muligt at ændre
imei ???,Jo kan tænke !, sorte tanker måske, godt der er taget hånd hånd om
det i softwaren...