Athlon bundkort?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 15:07

Greetings!

Hvad vil I anbefale?

Jeg har brug for et godt bundkort med VIA eller SIS chipset. Der skal
være support for Barton (FSB333) og der skal ikke overclock'es. Jeg har
fået dårlige erfaringer med ASRock K7S8X rev 3.0.

Det må gerne være en prisbillig løsning.

Jesper G. Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 14-09-04 23:16

> [...]
> fået dårlige erfaringer med ASRock K7S8X rev 3.0.
>
> Det må gerne være en prisbillig løsning.

Helt billig løsning er det nok ikke, men jeg har købt et MSI kt6-delta
(ms-6590) kort, og jeg er meget tilfreds med det. Jeg smed en 2800+ i den.
der er 5 pci, agp(x8), 6 stk usb 2.0 og firewire.

/Ole

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-09-04 08:04

/Ole (6000) wrote:

> Helt billig løsning er det nok ikke, men jeg har købt et MSI

Prisbillig vil sige at man får meget kvalitet for pengene... Prisbillig
udelukker samtidig også Tyan

> kt6-delta (ms-6590) kort, og jeg er meget tilfreds med det. Jeg smed
> en 2800+ i den. der er 5 pci, agp(x8), 6 stk usb 2.0 og firewire.

Jeg har fundet dette:

Problemet er at det har SATA. Jeg har brug for PATA-controllere onboard
(2 stk). Det burde jeg ha' nævnt, men jeg glemte det...

Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 15-09-04 14:03

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dn9fc51z1po000@dtext.news.tele.dk

> [...]
> har fået dårlige erfaringer med ASRock K7S8X rev 3.0.
> Det må gerne være en prisbillig løsning.

Soltek synes jeg giver rimelig valuta for pengene.
Jeg har ikke en konkret model, kun en producent.

Hvad er grunden til valget af chipset?

Hvis du har mod på et Nforce2, så er der jo altid en af NF7-varianterne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-09-04 14:57

Leony wrote:

> Soltek synes jeg giver rimelig valuta for pengene.

Okay. Jeg har et Soltek Slot-1-board som ikke er så heldigt. Måske er
deres produkter blevet bedre.

> Jeg har ikke en konkret model, kun en producent.

Okay

> Hvad er grunden til valget af chipset?

Det _skal_ virke med Linux. nVidia og Linux står ikke i samme ordbog :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 09:54

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg har brug for et godt bundkort med VIA eller SIS chipset. Der skal
> være support for Barton (FSB333) og der skal ikke overclock'es. Jeg
> har fået dårlige erfaringer med ASRock K7S8X rev 3.0.

Jeg har fundet flg:

Hvordan ser det ud med repair af Windows for de bundkort der har SATA
(min systemdisk skal forsynes med en converter i disse tilfælde)...?

Er der nogle af de listede bundkort jeg bør holde mig fra?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 10:19

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det må gerne være en prisbillig løsning.

Jeg også fundet:
Asus A7V8X-X/LAN
Abit KV7

KV7 har SATA og er næsten 100,- dyrere. Men da jeg ikke har behov for
SATA er jeg tilbøjlig til at fravælge dette. Kom med inputs

Jesper G. Poulsen