CMAS*-dykning
Fra : JHyden

Dato : 14-09-04 08:01

Hvem er det nu lige som ifølge CMAS-standard må dykke med de
etstjernede dykkere på de 20 dyk inden, de kan begynde på CMAS**? Kan
ikke finde det på DSF's hjemmeside. Et link vil også kunne hjælpe.

Johnny Hydén

Fra : Helle [4550]

Dato : 14-09-04 09:49

Hvem siger, at de skal have 20 dyk inden de påbegynder CMAS**?

mvh Helle

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 14-09-04 11:43

Hej

Jeg tror Helle har ret. For at kunne modtage et CMAS** bevis skal man
have haft 20 dyk. Det er ikke et krav for at starte på kurset.

Bortset fra det så er der ingen krav til hvem der kan dykke med en
CMAS*. Så vidt jeg har forstået det fungerer et CMAS* certificering som
PADIs Open Water. Restriktionerne er på hvilke dyk en CMAS* kan foretage.

Dog skal uddannelsesdyk/prøver foregå med en instruktør. Dog må en
instruktør godt have flere elever nede samtidig (PADI igen), jeg kan dog
ikke huske hvor mange.

mvh
Nikolaj Bech

Fra : Karsten Hansen

Dato : 14-09-04 12:09

Der ligger på forbundets hjemmeside en beskrivelse af uddannelses krav, her
under hvem der må dykke med hvem.

Karsten Hansen

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 14-09-04 13:24

Hej Karsten

Har du et link eller en beskrivelse af hvordan man finder frem til
materialet på sitet? Jeg kan ikke finde det.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-09-04 16:11

Nikolaj Bech wrote:
> [...]
> CMAS*. Så vidt jeg har forstået det fungerer et CMAS* certificering
> som PADIs Open Water. Restriktionerne er på hvilke dyk en CMAS* kan

Jeg har forestået det sådan at en CMAS* kun må dykke med en dykker der er
certificeret CMAS** med 50 dyk eller højere.

Fra : JHyden

Dato : 14-09-04 17:08

> Jeg tror Helle har ret. For at kunne modtage et CMAS** bevis skal man
> have haft 20 dyk. Det er ikke et krav for at starte på kurset.

Jamen, det er muligvis rigtigt. Jeg har kun fået det mundtligt
refereret og har måske misforstået det. Er der nogle med adgang til
arbejdsgruppen for instruktører, der kan opklare det.

Fra : Karsten Hansen

Dato : 15-09-04 08:20

Standarten kommer en af de nærmeste dag ud og ligge så alle kan downloade
den !

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 15-09-04 12:37

Hej Karsten

Er det samme dokument som du omtalte tidligere i tråden?

Karsten Hansen wrote:
> Standarten kommer en af de nærmeste dag ud og ligge så alle kan downloade
> den !

mvh
Nikolaj

Fra : Karsten Hansen

Dato : 16-09-04 07:42

Ja

Det er de CMAS standartet som DSF repmødet har besluttet at følge.
Det er en komplet beskrivelse af CMAS */**/*** uddannelsen med lektion
planer, prøvekrav og div. regler.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-09-04 22:36

"JHyden" <hyden@oncable.dk> wrote in message
> [...]
Kan
> ikke finde det på DSF's hjemmeside. Et link vil også kunne hjælpe.

Minimum CMAS ** med 50 dyk.
Der må dykkes til max. 18 m.

Søren Arnvig

Fra : JHyden

Dato : 16-09-04 13:32

Tak for alle svarene!

Jeg er noget roligere nu. Jeg kunne ikke rigtigt se, hvordan
instruktørerne kunne aflastes, hvis der krævedes instruktørcertifikat
for at lave de 20 rutinedyk.