Identifikation af bundkort
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-09-04 17:59

Jeg har fået til opgave at sælge en pc for en kammerat. Han har købt den
brugt, og har ingen forstand på den slags selv.

Nu er jeg nået til at skulle identificere bundkortet, men jeg kan ikke finde
ud af hvad det er for
et.

Lidt om bundkortet:
Socket A (mont. med XP2100+)
AGP, 5 stk PCI, 1 stk AMR
3 stk ramslots t. SDRAM / DIMM 168-PIN / PC133
Ingen blæser på chipset
2 usb porte
onboard lyd.
ATX tilslutning

Jeg kan ikke finde et producentnavn nogen steder, men der står rev. E
Den lille chip der er lidt over batteriet er en VIA chip. Er det
northbridgen? (VIA VT82C686B)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-09-04 18:15

Kenn H. Jensen wrote:

> Lidt om bundkortet:
> Socket A (mont. med XP2100+)
> AGP, 5 stk PCI, 1 stk AMR
> 3 stk ramslots t. SDRAM / DIMM 168-PIN / PC133
> Ingen blæser på chipset
> 2 usb porte
> onboard lyd.
> ATX tilslutning

Tror den beskrivelse passer på lige præcis 1 milliard bundkort :)

> Jeg kan ikke finde et producentnavn nogen steder, men der står rev. E
> Den lille chip der er lidt over batteriet er en VIA chip. Er det
> northbridgen? (VIA VT82C686B)

Southbridgen, men den bruges i halvdelen af den milliard bundkort..

> Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Prøv at hente det her lille util, den kan formentligt fortælle dig mere
http://www.cpuid.com/download/cpu-z-123.zip (240 KB)

Everest og sisoft sandra kan fortælle dig endnu mere, men cpu-z er
formentligt nok til at identificere bundkortet.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-09-04 18:31

Sune Storgaard skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Everest og sisoft sandra kan fortælle dig endnu mere, men cpu-z er
> formentligt nok til at identificere bundkortet.

Det vil jeg prøve, men så skal jeg lige have samlet den og installeret
styresystem. Jeg mente bare ikke kombinationen med SDram og XP processor var
så almindelig. Derfor håbede jeg på et svar herinde

Fra : FedeDorit

Dato : 13-09-04 22:29

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vil jeg prøve, men så skal jeg lige have samlet den og installeret
> styresystem. Jeg mente bare ikke kombinationen med SDram og XP processor

Nååååå...... alle der har et Soltek SL75-KAV (VIA KT133A) Rev F1 eller nyere
og bios Q11 eller nyere kan køre med SD-Ram (PC133) og en XP2600+
(FSB266)....sååå deeeett.......

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-09-04 18:01

FedeDorit skrev i meddelelsen news:Fho1d.10656$Jx3.10156@news.get2net.dk

> Nååååå...... alle der har et Soltek SL75-KAV (VIA KT133A) Rev F1
> eller nyere og bios Q11 eller nyere kan køre med SD-Ram (PC133) og en
> XP2600+ (FSB266)....sååå deeeett.......

Ja, det er så et af dem. Findes der mere end en håndfuld forskellige
modeller der kan klare dette?

Tanken var hvis der var kommet et par bud på typen, så kunne jeg nemt have
set det ud fra billeder på nettet af det/de pågældende bundkort.

Bortset fra det, så er problemet løst.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-09-04 19:23

Sune Storgaard skrev i meddelelsen

> Prøv at hente det her lille util, den kan formentligt fortælle dig
> mere http://www.cpuid.com/download/cpu-z-123.zip (240 KB)

Det kunne bl.a. fortælle mig et modelnr. 8363A-686A, og det er Via KT133A
chipset. Ud fra det kunne jeg google mig frem til at det formentlig er et
DFI (skod) bundkort.

Det ligner til forveksling dette,
http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=1279&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US

Mange tak for hjælpen