MS Windows
briani 27239
Search toolbar installeret uden godkendend~
Fra : simsalabim

Dato : 13-09-04 17:24

Jeg installerede et andet program og med det blev samtidig hijacked min
startside og en search toolbar med tvivlsomt indhold installeret.
Jeg kan ikke få den væk på nogen måder. Kører pest patrol som fjerner noget,
men alligevel kommer den frem hver gang. Har også kigget i startmappen og
msconfig men der er ikke noget der ligner.

-hvad gør man

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-09-04 18:07

simsalabim wrote:
> [...]
> noget, men alligevel kommer den frem hver gang. Har også kigget i
> startmappen og msconfig men der er ikke noget der ligner.

Skriver hvad startsiden er blevet ændret til, så er det nemt at google frem
til hvordan det fjernes.

Ellers må du prøve med andre værktøjer som adaware ,noadware o.lign. og se
om det hjælper. hijackthis kan lave en omfattende liste over ting
installeret og så post den liste her.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-04 18:11

simsalabim wrote:

> Jeg installerede et andet program og med det blev samtidig hijacked min
> startside og en search toolbar med tvivlsomt indhold installeret.
>
> -hvad gør man

Man starter med at fortælle, hvilket program, man har installeret,
hvilken startside og hvilken toolbar man har fået med i købet. Og så
læser man fremover det, der står med småt, når man installerer
programmer.

Du kan forøvrigt undgå hi-jacking af startside og installering af
diverse toolbars ved at bruge SpywareGuard. Tjek evt.
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-spywareguard.html.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Palle

Dato : 13-09-04 19:19

"simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men alligevel kommer den frem hver gang. Har også kigget i startmappen og
> msconfig men der er ikke noget der ligner.

Hvia du bruger XP, bruger du et gendannelsespunkt. Så er det klaret!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-04 19:36

Palle skriver:

> Hvia du bruger XP, bruger du et gendannelsespunkt. Så er det klaret!

Og bagefter installerer man en Mozilla browser, så sker det ikke igen !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-09-04 20:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og bagefter installerer man en Mozilla browser, så sker det ikke igen

Der findes slet ikke spyware som udnytter svagheder i mozilla ? Det må være
et spørgsmål om tid før XPI bliver udnyttet...åh vent, det er allerede sket.

Uanset browser er der ikke meget at stille op når spywaren kom med et
program som brugeren helt frivilligt installerede.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-04 20:24

Sune Storgaard skriver:

> Der findes slet ikke spyware som udnytter svagheder i mozilla ? Det må være
> et spørgsmål om tid før XPI bliver udnyttet...åh vent, det er allerede sket.

Pas, er ikek set her og andre steder jeg kender til der bruger Mozilla

> Uanset browser er der ikke meget at stille op når spywaren kom med et
> program som brugeren helt frivilligt installerede.

Det var vel ikke spyware, men en browserhijack der her var tale om ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-09-04 21:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sune Storgaard skriver:

> Pas, er ikek set her og andre steder jeg kender til der bruger Mozilla

Det findes skam .

> Det var vel ikke spyware, men en browserhijack der her var tale om ?

Det fandt vi så ikke rigtig ud af, men startsiden blev da ændret så der er
da noget hijack involveret, men om det kun var det vides ikke endnu..

Jeg er da ikke tvivl om at man kan lave samme stunt med mozilla eller enhver
anden browser når brugeren på eget initiativ tillader det indirekte. Emne
linjen er jo en smule misvisende :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-04 21:19

Sune Storgaard skriver:

> Det findes skam .

Så man ikke kan sætte siden tilbage til ens "egen" startside igen ?

Entlighten me please.

> Jeg er da ikke tvivl om at man kan lave samme stunt med mozilla eller enhver
> anden browser når brugeren på eget initiativ tillader det indirekte.

Jeg har som skrevet endnu ikke set det.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-09-04 22:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sune Storgaard skriver:
>
> Så man ikke kan sætte siden tilbage til ens "egen" startside igen ?
>
> Entlighten me please.

Jeg bruger ikke selv mozilla så meget at det gør noget, og har derfor ikke
på egen hånd mærket det -det har jeg iøvrigt heller ikke med IE.

Derfor kan jeg ikke lige diske op med et hijack som med garanti stadigvæk
virker, men google returnerer flittigt

Fra den 2 august 2004
http://www.geek.com/news/geeknews/2004Aug/gee20040802026304.htm

Find selv flere :)
http://www.google.dk/search?q=mozilla+hijack&hl=da&ie=UTF-8

Der findes uden tvivl færre udnyttede sårbarheder i mozilla end i IE, men
helt til livs er det ikke. Med brugerens velsignelse kommer man det heller
aldrig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-04 04:50

Sune Storgaard skriver:

> Derfor kan jeg ikke lige diske op med et hijack som med garanti stadigvæk
> virker, men google returnerer flittigt
>
> Fra den 2 august 2004
> http://www.geek.com/news/geeknews/2004Aug/gee20040802026304.htm

Det er et skin der opsnapper passwords, ikke et browserhijack, hvor ens
startside ændres til noget bestemt, man ikke kan ændre tiklbage.

> Find selv flere :)
> http://www.google.dk/search?q=mozilla+hijack&hl=da&ie=UTF-8

Logs fra "Hijack this" og anbefalinger om at skifte til Mozilla i
tilfælde af problemer med hijack af browser.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-09-04 22:12

Der er nu adskillige programmer der også hijacker Mozilla når man
installerer dem, så at give en sådan garanti holder ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-04 04:51

Jens Peter Karlsen skriver:

> Der er nu adskillige programmer der også hijacker Mozilla når man
> installerer dem, så at give en sådan garanti holder ikke.

Som skrevet, har jeg endnu ikke mødt dem.

Vis mig nogle.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 07:00

"> > Der er nu adskillige programmer der også hijacker Mozilla når man

> Som skrevet, har jeg endnu ikke mødt dem.

Så tror du sikkert heller ikke på tigre eller næsehorn, med mindre du da har
mødt dem?
Beklager meget spammen, men kunne ik la vær...

Fra : kk

Dato : 14-09-04 09:17

"Per9900" <perlangnæsebogstavallerup.info> wrote in message
> [...]
> Beklager meget spammen, men kunne ik la vær...
>

>Ak ja, religion har gennem tiderne været årsag til mange stridigheder!

I øvrigt: Alt nødvendigt værktøj til at kurere og forebygge ovennævnte
problemer, findes på: www.spywarefri.dk
mvh
kk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-09-04 22:00

simsalabim skrev i en meddelelse...
> [...]
> noget, men alligevel kommer den frem hver gang. Har også kigget i
> startmappen og msconfig men der er ikke noget der ligner.

Jeg har haft stor succes med Spybot S&D[1], vil anbefale at du prøver
med den. Husk at opdatere den inden du kører med den...

[1]
http://www.safer-networking.org/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-09-04 18:40

> [...]
> men alligevel kommer den frem hver gang. Har også kigget i startmappen og
> msconfig men der er ikke noget der ligner.

Hej.

Du har måske fået noget fra lop.com. prøv at kig her
http://www.free-web-browsers.com/browser_extensions.shtml?41l næsten nederst
finder du forskelligt removal tools. Jeg havde den selv engang, den var
heller ikke til at slippe af med, før jeg fandt den side der.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk