malertape på ruder
Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-09-04 11:49

Jeg har malet vinduer, og for at gøre det nemmere for mig selv har jeg sat
maler tape på ruden, så jeg ikke malede ud på glasset.

Men for dælen, hvor er det skide tape svært at få af

Er der nogen, der har en god ide til en NEM måde at pille det af på?

MVH HMH

Fra : tuc

Dato : 13-09-04 12:12

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men for dælen, hvor er det skide tape svært at få af
>
> Er der nogen, der har en god ide til en NEM måde at pille det af på?

Brug en glasskraber.

TUC

Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-09-04 12:16

Det havde jeg også lidt en mistanke om ville være en god ide - hvor køber
jeg sådan en fætter?

Fra : tuc

Dato : 13-09-04 12:24

> Det havde jeg også lidt en mistanke om ville være en god ide - hvor køber
> jeg sådan en fætter?

En glasskraber kan købes i farvehandler, byggemarked m.m.

TUC

Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-09-04 12:29

A takker å bukker

Fra : tuc

Dato : 13-09-04 12:30

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> Det havde jeg også lidt en mistanke om ville være en god ide - hvor køber
> jeg sådan en fætter?

Jeg glemte lige at fortælle dig at du skal være forsiktig, da bladet på
glasskraben og glasset ikke er de bedste venner, hvis du kommer til at bruge
hjørnet af bladet eller hvis der kommer skidt på bladet.

TUC

Fra : Calle.

Dato : 13-09-04 15:21

Omnolog HMH wrote:
> [...]
>
> Men for dælen, hvor er det skide tape svært at få af
>
> Er der nogen, der har en god ide til en NEM måde at pille det af på?

hvis det er den hvide tape, må den ikke være på meget længe, så "brænder"
den fast.
Vælg den blå fremover, den kan man lade sidde i flere døgn, og stadig lige
til at pille af. Den har også den fordel, at man kan genbruge den på næste
vindue

--
Calle.

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-09-04 20:11

Calle. wrote:
> [...]

Smør lampeolie på og lad det sidde og trække, så er det nemt at tage af
med en glasskraber.

Tommy

Fra : Jodle

Dato : 13-09-04 20:43

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

> Smør lampeolie på og lad det sidde og trække, så er det nemt at tage af
> med en glasskraber.
>

> Tommy

Eller et blad fra en hobbykniv. Det er billigere.

Peter

Fra : Jens Juul

Dato : 13-09-04 20:48

>Smør lampeolie på og lad det sidde og trække, så er det nemt at tage af
>med en glasskraber.

Og næste gang du skal male vinduer sparer du pengene til malertapen og
maler istedet 2 mm ud på glasset så du får lukket af for fugtnedtrængning.
Skulle du klatte lidt rigeligt har du allerede glasskraberen ...........og
maling er meget lettere at skrabe af end malertape..................

Mvh Jens

Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-09-04 21:26

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
> Skulle du klatte lidt rigeligt har du allerede glasskraberen ...........og
> maling er meget lettere at skrabe af end malertape..................

Jeps. Det er helt 100. Malertape på vinnier gør jeg nok ikke lige
foreløbig.....

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 14-09-04 21:52

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skulle du klatte lidt rigeligt har du allerede glasskraberen ...........og
> maling er meget lettere at skrabe af end malertape..................

det er da en mulighed bare ikke på thermo ruder da der ikke må males på
gummi fugen, men husk at alm billig malertape ikke må sidde i mere end 24
timer og ikke få direkte sol lys
hilsen Gilbert

Fra : Kispus

Dato : 14-09-04 23:35

> [...]
>
> Men for dælen, hvor er det skide tape svært at få af
>
> Er der nogen, der har en god ide til en NEM måde at pille det af på?

Det er da ikke svært at pille af, du skal bare gøre
det lige efter du har malet, gør du det når malingen
er tør ? Ja, så kan det godt være svært !
John