hjemmelavet hundelegetøj
Fra : Niels

Dato : 13-09-04 08:46

Hejsa er der nogle gode forslag til hjemmelavet hundelegetøj ?

--
MHV
Niels Holler

Fra : Mus

Dato : 13-09-04 09:45

Niels <nejtak@goaway.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41454ff4$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa er der nogle gode forslag til hjemmelavet hundelegetøj ?
>
> --
> MHV
> Niels Holler
> www.niels-holler.dk

Sokker med knuder på.
Et stykke karftigt reb. Bind evt en knude i hver ende.
Du kan vel egentlig også lave en egen apportbuk - ved dog ikke hvilket træ
der bør bruges. Eller en bidepølle af kraftifgt sækkelæred, gamle stofrester
og et stykke tov.
Vore elsker at bide i en papkasse. Men det legetøj holder jo ikke så længe.
Vore leger med de mærkeligste ting. En rund gummiskive - ved ikke havd den
har været brugt. Gummi tingest fra en malkemakine - dvs den sorte gummi
tingest der er i berøring med koens yver - han er fuldstændig vild med
disse.

LN

Fra : DCH

Dato : 13-09-04 09:53

Hej

Hvad skal det være for noget - vores hunde er helt vilde med den kasket
de har fået lov at lege med, men ellers strømper med bolde i, for hvalpe
er strømper med engangsvaskeklude i rigtig gode... gamle penalhuse (i
stof) osv der er ikke grænser for hvad de kan bruge....

Afstørre ting til haven kan bruges paller der bliver stablet således at
hunden har noget at kravle på...

God fornøjelse

Mika

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-09-04 12:04

> Hejsa er der nogle gode forslag til hjemmelavet hundelegetøj ?
jeg lavede en lille labyrint af en spånplade og noget spejl, den havde vores
hvalp stor glæde af at futte rundt i, der var også lavet en lille
mad-dispenser
inde i midten, så man skulle bruge poten (og hovedet) til at få sin
aftensmad

Fra : MGA

Dato : 13-09-04 12:07

"Niels" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa er der nogle gode forslag til hjemmelavet hundelegetøj ?
>
> --
> MHV
> Niels Holler
> www.niels-holler.dk

Kraftig snor/reb med knuder på er også et kæmpehit her.
Tomme toiletruller og køkkenruller ligeså - og en kleenex kan såmænd også
gøre lykke
Men prøv at lave en køkkenrulle som er lukket i begge ender, men har huller
rundt omkring, store nok til at godbidder kan komme ind - og ud. Og se
hunden lege i timevis når den finder ud af at der kommer godbidder ud af
legetøjet. Kali får altid sin frokost på denne måde, så hun har noget at
lave når vi går hjemmefra.
En gammel sur sok er forresten heller ikke af vejen til at bide lidt i, kom
lidt toiletpapir ned i den og bind knude på den

God fornøjelse

Mette

Fra : fam. Ager

Dato : 13-09-04 12:52

> [...]
> rundt omkring, store nok til at godbidder kan komme ind - og ud. Og se
> hunden lege i timevis når den finder ud af at der kommer godbidder ud af

---------------------------------------

FNIS.......

hej mette!

ja jeg kunne ikke lade være med at grine højlydt..., det kommer så sandelig
an på hunden... en boxer ville æde både køkkenrulle og guffer med
velbehag.... selv en sodavands flaske kan blive splittet ad i atomer....

af forslag kan jeg anbefale en forholdsvis kortvarig fornøjelse; en mindre
papkasse, med guffer i, lukket helt til.

eller et gammelt bildæk ophængt i et træ, kommer selvfølgelig an på
størrelsen af hund..

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 13-09-04 14:21

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ci41lg$2nlj$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> papkasse, med guffer i, lukket helt til.
>
> eller et gammelt bildæk ophængt i et træ, kommer selvfølgelig an på

Hej Marie

Jeg skulle lige til at sige det samme.

Vores boxer ville helt sikkert også bare guffe det hele.

Er jeres også så glad for pap?

Vi købte en af de der plastik solsikker til at vande græsplæne med til gizmo
i sommers.(50 kr)

Ham vi købte den af brugte den også til sin hund. Hans hund gik kun efter
strålen.

Vores solsikke var splittet af i løbet af 60 sekunder - alle blade lå
overalt.

Jo mere han fik bidt af jo hurtigere blev blomsten. Det var bare et syn for
guder.
Til sidst var kun bloomsterhovedet tilbage(og den bevæger sig meget hurtigt)
og den er hel endnu. Det ser simpelthen så sjovt ud når han prøver at fange
den. Han bliver helt skeløjet.
Det er virkelig god aktivitet til Gizmo og det køler ham ned på en varm
sommerdag. Det kan virkelig anbefales.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 13-09-04 16:01

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fange
> den. Han bliver helt skeløjet.
> Det er virkelig god aktivitet til Gizmo og det køler ham ned på en varm

Jeps, pap er en skøn ting.....(-: og det har det været ved alle mine 3
boxere..., og synet af deres herlige udtryk, når de finder fidusen med at
smadre til højre og venstre... man kan kun blive et gladere menneske af en
sådan humørbombe...

hvorffor har du ikke fotograferet eller endnu bedre, filmet seancen med
solsikken?, det ville være en stor fornøjelse at se det!!

vi har investeret i et digitalkamera, som bliver brugt meget flittigt, og er
altid inden for rækkevidde,- næsten. og det er altså så sjovt, at have sådan
en stak mere eller endnu mere fjogede billeder!!!

mvh. marie

Fra : Niller©

Dato : 13-09-04 13:39

ok tak for svarene - skulle bare ha lidt inspiration, kan for tælle at det
er en Lab. på 5 måneder (
http://www.niels-holler.dk/sider/andet_end_fiskeri/balto/balto.htm ) som
tænker på MAD MAD og Gnave hele tiden og jeg skal vælge med omhu, fx har
den indtil nu slugt 5 par sokker, med en enkelt mave/tarmbetændelse som
resultat. jeg har købt en pose tørrede svineører som den er fulstændigt
tosset med, men det er jo mad så jeg vil prøve noget reb og noget egetræ.
MHV
Niels
www.niels-holler.dk

---

Fra : Mus

Dato : 13-09-04 14:23

Niller© <nejtak@goaway.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4145943d$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> tænker på MAD MAD og Gnave hele tiden og jeg skal vælge med omhu, fx har
> den indtil nu slugt 5 par sokker, med en enkelt mave/tarmbetændelse som

Måske i skulle vælge rene sokker næste gang. Det kan være sure sokker minder
om mad. Nej spøj til side - det var da ikke så godt.

LN

Fra : Niels

Dato : 14-09-04 09:16

hehe det er ikke fordi vi giver den sokker til at lege med .....den stjæler
dem når den ser sit snit til at komme op til børneværelserne og sokker har
det altså med at blive sure .....især når børn har løbet rundt en dags tid i
sandkasse og gummirøjser
MVH
Niels