Net use !! XP
Fra : Jacob Pr..

Dato : 13-09-04 08:07

Hej
Jeg har et problem med en XP maskine (server) og en XP klient.
Sereveren køre 24/7 og der ligger nogle share som klienten gør brug af.
Jeg har lavet en bat fil på klienten der mapper drevene på serveren
Men.
Når jeg starter klienten op figurerer drevende der godt nok, men med et
stort rødt kryds over.
Så skal drevene aktiveres før de bliver aktive!!
Hvorfor kommer der et kryds over dem og hvordan løser jeg dette ??

VH.JP

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 15-09-04 15:13

On Mon, 13 Sep 2004 09:06:43 +0200, "Jacob Pr.."
<jacob@jp31@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Sereveren køre 24/7 og der ligger nogle share som klienten gør brug af.
>Jeg har lavet en bat fil på klienten der mapper drevene på serveren

Er der nogen speciel grund til, at du mapper drevene på dén måde ? -
hvis nej, har du så prøvet at mappe dem fra Stifinder og markere
checkboksen Opret forbindelse igen ved logon ?

> [...]
>Så skal drevene aktiveres før de bliver aktive!!
>Hvorfor kommer der et kryds over dem og hvordan løser jeg dette ??

Måske har det noget at gøre med net use - parameteren persistent
(eller manglen på samme

Lad os se din bat-fil (tekstindholdet), så der er lidt at kommentere
på.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jacob Pr..

Dato : 21-09-04 09:40

Jeg har prøvet og gendanne disse share "in Windows Mode" og Flueben i
"tilslut igen" uden resultat.

Her er min bat.fil.txt

net use s: \\server\aldente
net use t: \\server\mysql
net use r: \\server\postscript

Kan man ikke lave en Aktivere/check share i bat.mode eller windows.
Jeg tænker også på min gamle tcp/ip Lærdom, er der ikke noget med Master
browser ol....

Please Help Me

VH. Jacob Pr...