Heroes III og internet-spil
Fra : Leif Neland

Dato : 13-09-04 05:27

Med frygt for at blive mobbet over i dk.edb.system.unix eller
dk.edb.netvaerk starter jeg her.

Maskinen er windows XP, privat ip 192.168.x..x
Sidder på net med en FreeBSD firewall med nat, tele2adsl i den anden ende.
Jeg kan godt forbinde mig til gamespy og chatte der og launche spillet, men
der kan ikke opnås forbindelse. Heller ikke hvis jeg manuelt taster ip'en på
den spiller, der hoster spillet.
Jeg kan ikke selv host'e, det tillader firewallen ikke.
Jeg kan godt forwarde porte fra firewall'en til spillemaskinen, hvilke skal
det i så fald være?

Eller er der andre tips for at få spillet igang?

Leif

Fra : Jakob Værge

Dato : 13-09-04 15:54

Umiddelbart er der ikke noget at gøre, FreeBSD er et UNIX-system og de
plejer normalt at være rimeligt sikre, så jeg tror godt du kan opgive det,
ved mindre det er et lokalt netværk du vil connecte til

Fra : Leif Neland

Dato : 13-09-04 19:28

> Umiddelbart er der ikke noget at gøre, FreeBSD er et UNIX-system og de
> plejer normalt at være rimeligt sikre, så jeg tror godt du kan opgive
> det, ved mindre det er et lokalt netværk du vil connecte til

Nu er det mit netværk, så hvis der skal laves noget ved firewallen, så gør
jeg det.

Leif

Fra : Jakob Værge

Dato : 15-09-04 11:53

OK, Så skal du bare sætte firewallen til at "Heroes" er under exceptions,
alså alt trafik under den port skal være allowed

Fra : Leif Neland

Dato : 15-09-04 20:07

Jakob Værges topposting korrigeret.

?

> OK, Så skal du bare sætte firewallen til at "Heroes" er under
> exceptions, alså alt trafik under den port skal være allowed

Så gentager jeg: