Ekspansionsbeholder
Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-09-04 22:52

Hej

Jeg er ved at sætte en ekspansionsbeholder op, men kan nu se at der er hele
tre studse på den.

Den ene er selvfølgelig til røret fra fyret (sidder i bunden). Den anden er
selvfølgelig til overløbet (sidder øverst i siden). Men den tredie, som
sidder nederst i siden, hvad hulen er den til?

Mvh

Henning

Fra : Jultved

Dato : 12-09-04 23:56

"Henning Sørensen" <soe@vejle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig til overløbet (sidder øverst i siden). Men den tredie, som
> sidder nederst i siden, hvad hulen er den til?

Mon ikke det er til at skabe cirkulation i ekspansionsbeholderen under hård
frost?

Jeg har i hvert tilfælde et rør fra min akkumuleringstank til
ekspansionsbeholderen med en hane på. Smeden pålagde mig at åbne for hanen
for at cirkulere vandet i ekspansionsbeholderen hvis udendørstemperaturen
kommer alt for langt under minus 10 grader C.

Med venlig hilsen
Claus.