Hente mail v. skift af IP-adresse
Fra : Flemming Steffensen

Dato : 12-05-01 07:37

Hej,
Jeg har mailkonto hos et mindre web-hotel. Når jeg henter mail kan det tage
meget lang tid før den "kommer igennem" (det er ikke selve overførslen der
tager tid). Jeg har fundet ud af at det kun gælder når klientens IP-adresse
er en anden end 192.168.1.2.

Jeg bruger ADSL og har skiftet til en anden IP af sikkerhedsmæssige årsager.
Jeg tømmer også konti hos Get2Net og WOL og her er ingen problemer/forskel.

Hvad er forklaringen og kan jeg gøre noget. Jeg har selvfølgelig spurgt adm.
af webhotellet, men han siger der ikke er noget galt i hans ende.
hilsen
Flemming

Fra : Bent skohorn

Dato : 12-05-01 10:02

"Flemming Steffensen" <flemming@steffweb.dk> wrote
> [...]
adm.
> af webhotellet, men han siger der ikke er noget galt i hans ende.

Det er måske en smule offtopic.. Spørg dem der har webhotellet om deres
mailserver laver ident request.. det gør den jo nok.. og det er derfor det
tager så lang tid. Hvis du sætter en maskine op der har 192.168.1.2 går det
garanteret som det skal, nemlig at serveren sender sin ident forespørgsel,
får en afvisning, d.v.s får at vide at der ikke kører nogen ident server, og
så kommer mailen igennem. Lur mig om det ikke er det der skal til.

Bent