Skabelsesberetningen - hvor har vi den ege~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-09-04 15:27

I forbindelse med et andet indlæg omkring diskussionen af
skabelsesberetningen, kom jeg til at tænke på een ting, som nager mig lidt:

Hvis vi i udgangspunktet spiller med på den ungjordskreationistiske
opfattelse af Skabelsesberetningen som konkret virkelighed, hvor skulle
mennesket så forestilles at have modtaget viden om begivenhederne i de
første 26 vers af Skabelsesberetningen fra, når der tilsyneladende ikke er
andre "øjenvidner" end Gud og mennesket først skabes i vers 27?

Er Skabelsesberetningen således noget, som mennesket er blevet meddelt fra
Gud gennem en profetisk vision eller lignende? Eller hvad?

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-04 15:54

I news:41445c51$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

> Er Skabelsesberetningen således noget, som mennesket er blevet
> meddelt fra Gud gennem en profetisk vision eller lignende? Eller
> hvad?

Ja, hvad ellers?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*