Hvalpetræning
Fra : Lykke

Dato : 12-09-04 15:22

Er der nogen der har kendskab til et hvalpe / lydigheds trænings kursus i
eller i omegnen af Aalborg. Jeg kører gerne 100 km.
Hvalpen er nu 7½ mdr. . og skal til at starte lydighed.
Hunden er en Klejner Münsterlænder

med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Mus

Dato : 12-09-04 15:47

Lykke <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41445bcd$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> eller i omegnen af Aalborg. Jeg kører gerne 100 km.
> Hvalpen er nu 7½ mdr. . og skal til at starte lydighed.

Det var sørme langt at ville køre.
Kender ikke selv nogen, da jeg slet ikke bor i den egn. Men prøv evt at søge
på hundetræning & Aalborg på Google.
Der må da være masser af steder omkring Aalborg. Det er jo ikke en helt
lille by.

LN

Fra : malle-brok

Dato : 12-09-04 16:21

Hej Poul

Der er masser af hundetræningssteder

Er der mere specifikke ting du ønsker at træne (spor, feltsøg, lydighed,
eftersøgningsarbejde, jagt ???) - eller er det "bare" almindelig træning ???
- Er der nogle klubber du foretrækker frem for andre ???

Jeg selv træner i DcH (Støvring) og PH (Aalborg), og kan komme på følgende
lokalforeninger i rimelig afstand fra Aalborg:

DcH-Aalborg
DcH-Lindholm
DcH-Dronninglund (Hjallerup)
DcH-Nibe
DcH-Svenstrup
DcH-Støvring

DKK har også noget træning i Aalborgområdet

UTIKA træner i Skørping

Politihundeforeningen træner i Svenstrup og Dronninglund

- Noget helt andet er så at få en plads i en af klubberne, da jeg ved at der
i mange klubber har været stor efterspørgsel på pladser her efter
sommerferien !!!

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde
http://www.redningshund.dk

Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 12-09-04 17:06

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller i omegnen af Aalborg. Jeg kører gerne 100 km.
> Hvalpen er nu 7½ mdr. . og skal til at starte lydighed.

hej Poul - prøv og se under DKKs kreds 7, det er i dit område - klik på
http://www.dkk-kreds7.dk/ og gå til "træning"

hilsen Pia

Fra : Karina[6600]

Dato : 12-09-04 22:19

> Hunden er en Klejner Münsterlænder

Uhh, sjovt :) En med en kleiner münsterländer også, min kæreste og jeg har
en på 3 mdr, han er dejlig :) Vi ville også gerne til hvalpetæning...

Held og lykke med træningen og undskyld for OT

Mvh
Karina og Sarko

Fra : DCH

Dato : 12-09-04 22:29

Halløj

Som Carina skriver til dig er der rigeligt med muligheder og kører du
gerne hundrede kilometer er der ligeledes afd af dch i fr.havn og
hjørring samt dkk i hjørring

Men som der ligeledes bliver sagt er det nok et større problem med
pladser.. men held og lykke

det kan jo være vi ses (jeg træner i dch hjørring)

Hygge hejsa fra Mika

http://www.kandu.dk/

Fra : Rikke Andersen

Dato : 13-09-04 08:27

DcH i Støvring har vist også et hold der træner DKK programmerne - så der er
vist frit valg på alle hylder i den forening

Her er et link til Team Støvring, en gruppe hundeførere der træner i DcH
der: http://www.helleshunde.dk/team

Jeg har aldrig været der selv men pigernes resultater tæller næsten for sig
selv

Rikke

Fra : qfha

Dato : 13-09-04 08:43

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message news:<41445bcd$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> eller i omegnen af Aalborg. Jeg kører gerne 100 km.
> Hvalpen er nu 7½ mdr. . og skal til at starte lydighed.

-------------

Hvorfor kontakter du ikke din racs specialklub. Jeg kan se på nettet
at der også er aktiviteter lokalt.

http://www.dmk-online.dk/dmk_lokalt.html

Fra : Lykke

Dato : 13-09-04 16:27

Du har helt ret, men der er ingen træning før til foråret. Jagthunde bruger
efteråret til jagt og foråret til træning.

vh
Poul.

Fra : qfha

Dato : 13-09-04 16:59

"Lykke" skrev d. 13-09-04 16:27 dette indlæg :
> [...]
bruger
> efteråret til jagt og foråret til træning.

-------
Er du sikker på, at de ikke kører hvalpetræning. Det plejer at være
uafhængig af øvrig træning, når der er deltager nok. Ellers kan du
kontakte en af de lokale jagtforeninger, som også kører
jagthundetræning. Din hund er ved at have en alder, hvor du skal igang
med den korrekte jagttræning, om du nu skal bruge den til jagt eller ej.
Det er min erfaring at jagthunde keder sig ved lydighedstræning. Det er
selvfølgelig bedre end ingenting, men du skal se at komme igang.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Lykke

Dato : 13-09-04 17:27

Jeg har været træner for jagt hunde og er selv formand for en lokal
jagtforening.
Med hensyn til lydighed er det ligemeget hvilken race det er. Der er ingen
hunde der keder sig mere end andre, når vi snakker om hvalpe.
Det er jo ikke sådan, at fordi det er en jagthund så keder den sig ved en
slags øvelse, men ikke ved en anden. Det drejer sig om at motivere hunden
så hunden er glad for at gøre det den gør.
Ja vi har et problem inden for træning, da jægere går på jagt i jagtsæsonen
og først træner hunde i foråret.
Men tak for alle henvendelserne, jeg vil kontakte nogle af de klubber jeg
har fået beskrevet her.

mvh
Poul

Fra : qfha

Dato : 13-09-04 18:56

"Lykke" skrev d. 13-09-04 17:27 dette indlæg :
> [...]
jagtsæsonen
> og først træner hunde i foråret.
> Men tak for alle henvendelserne, jeg vil kontakte nogle af de klubber

----

Sådan er det ikke generelt. Jeg er selv jæger og kommer fra
jagthunderacerne. Her har altid været kørt hvalpekurser uanset årstiden.

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina

Dato : 14-09-04 09:48

Hej Poul

Det er ikke så nemt at finde plads til en hvalp i Aalborg i år. Tro mig, jeg
har ringet en del rundt. Nogle steder kan man komme på venteliste, andre
steder mangler de trænere o.s.v.
MEN, der er plads i Dansk Kennel Klub som træner alle racer. De træner i
nærheden af Rørdal, så du behøver ikke at køre 100 km.
Vi er mange jagthunde på holdet, så der er sikkert også plads til dig. Det
er et meget positivt sted med kommunikation og motivation som de bærende
elementer.
Kom fri frem.

Fra : Lykke

Dato : 14-09-04 14:01

Hej Betina har du en kontaktperson eller et tlf. nr. på klubben?

vh
Poul

Fra : Betina

Dato : 20-09-04 09:57

Du kan kontakte Kontaktperson Anita Engberg 98 38 92 99

Så kan hun hjælpe dig videre (hun er min træner).

Glæder mig til at se en kleiner münsterlænder på banen.