dørgreb og rukolås til ny yderdør
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 12-09-04 13:02

Jeg har købt en ny yderdør og skal have sat et dørgreb+ruko cylender på.

Er det nødvendigvis en låsesmed der skal lave dette - eller er det noget for
gør-det-selv folk.
Her tænker jeg kun på montage og ikke omkodning af rukolåsen.

Findes der en online-butik, hvor man kan se lidt forskellige dørgreb ? Jeg
synes ikke rigtigt at google gir noget - måske fordi jeg bruger de forkerte
søgeord...

Hilsen Vilhelm

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-09-04 14:51

Vilhelm Johansen skrev:

> [...]

> gør-det-selv folk.
> Her tænker jeg kun på montage og ikke omkodning af rukolåsen.

Det er såmænd ikke så svært at montere dørgreb, cyl. og langskilte.

Noget af det letteste at montere, er sådan noget som dette, der
hører sammen:
http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.12/122700.HTM
http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.12/122726.HTM
Du skal selvfølgelig have cylinder + evt. et forlængerstykke, samt
skruer der passer i længde for at fastgøre cylinderen til låskassen.

Hvis du vil se flere grebstyper, der er nok så spændende at se på,
kan du se i Carl F's katalog:
http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/KATGRP12.HTM

Et andet eksempel fra kataloget der nok er lidt mere drilsk at
montere, hvis man ikke har prøvet før:
http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.12/124836.HTM

Det var forslag fra mig

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 12-09-04 19:52

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan du se i Carl F's katalog:
> http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/KATGRP12.HTM
>
> Et andet eksempel fra kataloget der nok er lidt mere drilsk at

Det var et godt forslag - det var lige det jeg manglede

Mange tak

Vilhelm

Fra : thomas bærbar

Dato : 13-09-04 20:18

du kan også se det samme på www.ruko.dk og hele deres sortiment af dørgreb.

husk også at hos låsesmeden får du den bedste vejledning i montage af de
ting du skal bruge helt gratis, derudover er låsesmeden 20 % billigere med
ruko produkter end Carl f.

Thomas
Næstved Låseservice A/S