Request.QueryString i en strsql sætning
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 12-09-04 08:15

Mine email modtagere er delt i tre grupper: 1, 2 og 3.
Der er afkrydsningsfelt i tabelen.
Nedenstående går ikke. Hvordan får jeg scriptet til netop at
sende til den gruppe der bliver hentet i Request.QueryString?

strsql = "SELECT Email FROM modtagere
Request.QueryString("gruppe") = TRUE"

M.v.h.
Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 12-09-04 09:46

"Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> wrote in message
> [...]
> Nedenstående går ikke. Hvordan får jeg scriptet til netop at
> sende til den gruppe der bliver hentet i Request.QueryString?

strSQL = "SELECT Email FROM modtagere WHERE "&Requst.Querystring("gruppe")&"
= TRUE"

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 12-09-04 17:46

*XxX* wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> wrote in message

> strSQL = "SELECT Email FROM modtagere WHERE "&Requst.Querystring("gruppe")&"
> = TRUE"

Tak for dit svar.
Fik det næsten til at virke. Jeg får nu ikke længere en fejlmelding, men efter
at have testet scriptet sender den desværre mails ud til alle i databasen
uanset hvilken gruppe der requestes. Har du et bud? Hele koden ser således ud:

Dim conn, rs, strsql, strconn
Dim strFrom, strSubject, strBody
Dim cmdData, strMailAddress

strFrom = "post@multibook.dk"
strSubject = request.form("overskrift")
strBody = request.form("teksten")

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strconn = "DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" &
Server.MapPath("breve.mdb")
conn.open strconn

Set cmdData = Server.CreateObject("ADODB.Command")
cmdData.ActiveConnection = conn

strsql = "SELECT Email FROM modtagere WHERE "&Request.Querystring("gruppe")&"
= TRUE"

cmdData.CommandText = strsql
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open cmdData, , 0, 2

rs.MoveFirst

While Not rs.EOF

strMailAddress = rs("Email")

Set msg = Server.CreateObject("JMail.Message")
msg.Logging = true
msg.Silent = true
msg.From = strFrom
msg.FromName = "Multibook.dk"
msg.AddRecipient "post@multibook.dk"
msg.AddRecipientBCC strMailAddress
msg.Subject = strSubject
msg.HTMLBody = strBody
msg.Send("mail.mailserver.dk")
Set msg = Nothing

rs.movenext
wend

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-09-04 17:55

> [...]

Prøv at udskrive din strSql og se hvad der bliver valgt.

response.write strSQL

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 13-09-04 12:42

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> wrote in message

> Prøv at udskrive din strSql og se hvad der bliver valgt.
>
> response.write strSQL

Tak for dit svar, fik løst problemet.