compaq presario 5640 ram?
Fra : Irmelin Stockmarr

Dato : 11-09-04 22:04

Kan man sætte 128 mb sammen med 256 i denne computer?

compaq presario 5640

Hilsen Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-09-04 14:06

"Irmelin Stockmarr" <red.steinerskolen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sætte 128 mb sammen med 256 i denne computer?
>
> compaq presario 5640
>
> Hilsen Erik

det bedste er at slå maskinen op her og se hvad for typer du kan bruge.
http://www.crucial.com/

Michael

Fra : T. Nielsen

Dato : 12-09-04 14:13

"Irmelin Stockmarr" <red.steinerskolen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sætte 128 mb sammen med 256 i denne computer?
>
> compaq presario 5640
>
> Hilsen Erik
Hej
Underligt jeg sidder med samme maskine lige nu, den er født med 64Mb ram 168
pin's SDram. Så jeg satte 2 x 64 mere i,
men den melder fejl ved opstart
Prøvede at bytte lidt rundt på dem, men uden held....gad vide om der findes
en Bios update til den maskine ?

Mvh
Tommy

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-09-04 17:59

Irmelin Stockmarr wrote:
> Kan man sætte 128 mb sammen med 256 i denne computer?
> compaq presario 5640
> Hilsen Erik

De skulle du vist i teorien kunne

Jeg havde en tidligere - og den var lidt sart.

Den siger max 3 stk PC100 eller PC133 blokke - og max 384 mb ialt.

Jeg havde lidt problemer med enkeltsidet RAM - de blev kun genkendt som
"halv størrelse" altså en 256 mb blev kun kenkendt som 128 mb - men med
dobbeltsidet ram kunne den godt genkende den fulde størrelse.

Men begge dele kørte fint bortset fra at 256 mb enkeltsidet kun kørte som
128 mb

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk