Symantec Fax Starter vil ikke modtage fax
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 07-12-00 21:04

Jeg kan simpelt hen ikke få "Symantec Fax Starter" fra Office2000 til at
modtage fax under Outlook2000.
Det ser underligt ud under "Konti", hvor opsætningen ligner min
emailopsætning.
Der står at det er en pop3 server? Og at ind- og udgående post er
henholdsvis pop- og smtp på 127.0.0.1?
Under forbindelse står der at der skal oprettes forb. via lokalnetværk. (Kan
også vælge opkaldsprogrammerne i netværk via modem).
Under avanceret er nævnt at udgående post (smtp) er port 32261 og indgående
(pop) er 32260.
Udgående fax kører perfekt!!!!!!
Nogen der har set lyset?

Erik

Fra : Per Andersen

Dato : 08-12-00 22:29

Det har altid været et problem at modtage Fax med den rutine. Og det er
væsentligt, hvordan opkobling sker. Under forudsætning af alm. Modem er
opsætningen god nok.
Under Indstillinger skal fanen Fax være sat til automatisk at modtage, g
selvsagt skal Outlook være tændt.
Ved ISDN opstår nogle andre problemer.

--
Per Andersen

"Erik M. Nielsen" <genealogi@spamfilter.dk> wrote in message
> Jeg kan simpelt hen ikke få "Symantec Fax Starter" fra Office2000 til at
> modtage fax under Outlook2000.
> Det ser underligt ud under "Konti", hvor opsætningen ligner min
> emailopsætning.

Det skal den også
> Der står at det er en pop3 server? Og at ind- og udgående post er
> henholdsvis pop- og smtp på 127.0.0.1?

Korrekt
> Under forbindelse står der at der skal oprettes forb. via lokalnetværk. (Kan
> også vælge opkaldsprogrammerne i netværk via modem).
Det skal være LAN
> Under avanceret er nævnt at udgående post (smtp) er port 32261 og indgående
> (pop) er 32260.
OK

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 09-12-00 16:40

"Per Andersen" <slxavxic@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsætningen god nok.
> Under Indstillinger skal fanen Fax være sat til automatisk at modtage, g

Hmm. Jeg kører ISDN med en Omninet+ og et Lasat Safire 560 Voice.
Hvis jeg skal skifte faxprogram, findes der så andre der kan fungere under
Outlook2000
Erik

Fra : Per Andersen

Dato : 09-12-00 19:08

Hvis jeg havde fået det at vide fra starten, kunne jeg ha´ gået direkte ind på
problemet. Den ene af de to telefonlinier skal være forbeholdt for modtagelse
af fax.
Symantex har et større fax-program, men jeg er ikke helt sikker på at det
kører under Outlook.

--
Per Andersen

¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤

Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-12-00 18:05

> [...]
ind på
> problemet. Den ene af de to telefonlinier skal være forbeholdt for
Det er sådan det er! Og når der kommer faxopkald blikner det lystigt i
Lasat'ens dioder, men den "løfter ikker røret"
Erik

Fra : Per Andersen

Dato : 11-12-00 19:09

Det er da utroliogt, så mange oplysninger man kan få at arbejde med - når
ellers man er tålmodig. Der er fejl i konfigurationen.

--
Per Andersen

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 13:16

Fra : Per Andersen

Dato : 13-12-00 13:16

Hej
Det kan godt være du synes jeg er en sur stoder - og det er jeg måske også.
Men som de fleste af gruppens andre læsere vil jeg meget gerne prøve at hjælpe
med at løse dit problem. *** Jeg har jo netop selv haft det samme problem med
min udgave af programmet ***

Men vi er nødt til at ha' nogle informationer - jo fler, jo bedre.
Kendsgerningen er, at hvis jeg sad ved dit PC-orgel og kunne klimpre med både
arme og ben, mens jeg samtidig kunne høre og se hvad der foregik - så var den
hund fundet i løbet af meget kort tid. Der er nu gået fem dage uden
fremskridt.

Et sidste forsøg: Prøv at bytte om på de fysiske forbindelser til de to
linier, så kaldet kommer på en anden linie - her går jeg ud fra at
Faxprogrammet har godkendt modem-forbindelsen.

Næste skridt kunne så være at spørge i den engelske Outlook-gruppe som
ustandselig har indlæg med faxproblemer. Et tip: Der er som regel et par
hundrede poster dagligt men når et abonnement er etableret kan din OE stilles
til kun at hente de poster hvor ordet fax optræder i emnelinien.