Kan man lægge fliser på 1. sal??
Fra : Megane0099

Dato : 10-09-04 20:11

Hej i gruppen

Vi har efter laaaang tids diskussion fået besluttet hvilke fliser vi vil
lægge på gulvet i vores badeværelse.

Nu er der så nogen der har sagt at man overhovedet ikke må lægge fliser,
hvis ikke der er betonfundament imellem etagerne.
Da det drejer sig om et ganske almindeligt parcelhus i 2 plan, så regner jeg
det for usandsynligt at der er beton imellem etagerne.

Kan det virkelig passe at vi skal have gang i vinyl istedet for fliser (og
hvorfor)??

Findes der overhovedet pænt vinyl til badeværelser?

På forhånd tak for respons

Mads

Fra : Morgan Jones

Dato : 11-09-04 09:13

> Findes der overhovedet pænt vinyl til badeværelser?

Nej.

Men feks. Trip Trap og andre laver vildt fede trægulve til badeværelser.

Morgan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-04 09:44

Morgan Jones skrev:

> Men feks. Trip Trap og andre laver vildt fede trægulve til badeværelser.

Trægulv i vådrum? Nej tak

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas

Dato : 11-09-04 09:50

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Trægulv i vådrum? Nej tak
>
> --

Hvorfor ikke? Det ser ellers godt ud
http://www.triptrap.dk/dk/floorings/Trae_i_vaadrum.asp

Men det er selvfølgelig smag og behag

Mvh

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 10:44

Thomas skrev:

> Hvorfor ikke? Det ser ellers godt ud
> http://www.triptrap.dk/dk/floorings/Trae_i_vaadrum.asp

Jep det ser rigtig godt ud men erfaringsmæssigt så er træ og vand ikke
en god blanding.

Jeg kunne forestille mig det ville blive grimt over en længere periode.

Fra : Thomas

Dato : 12-09-04 17:38

> Jep det ser rigtig godt ud men erfaringsmæssigt så er træ og vand ikke
> en god blanding.
>
> Jeg kunne forestille mig det ville blive grimt over en længere periode.

Tja... man bygger skibe af træ.. Det skal vel bare vedligeholdes
som alt andet? Personlig er jeg nok mest til klinker/fliser

Mvh

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 18:00

Thomas skrev:

> Tja... man bygger skibe af træ..

Hmm... engang gjorde man Må da indrømme de skibe jeg ser i dag er
lavet i glasfiber.

Det skal vel bare
> vedligeholdes som alt andet? Personlig er jeg nok mest til
> klinker/fliser

Helt klart klinker/fliser IMHO.

Fra : Morten DH

Dato : 11-09-04 10:37

"Megane0099" <Megane0099@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> det for usandsynligt at der er beton imellem etagerne.

Nej det kan skam sagtens lade sig gøre; men der er krav til hvor meget
gulvet arbejder - altså afstanden mellem bjælkerne i etageadskillelsen og
tykkelsen af gulvet der ligger i forvejen... Men benytter så en særlig
eleastisk lim til fliserne som kan optage den bevægelser der uundgåeligt
er...

Men et godt råd, tal med en fagmand om det først, der er ikke noget mere
ærgerligt end at spilde en masse arbejde og så se sine fliser revne 2
måneder senere...

Fra : John Deleuran

Dato : 12-09-04 07:46

Prøv at besøge Byggecentrum i Middel el. København/Ballerup.
Eller gå på biblioteket og lån anvisningerne fra Statens
Byggeforskningsinstitut anvisning nr. 200 og nr. 180.
Anvisningerne er tilsyneladende ikke på nettet.
De omhandler hvordan man laver badeværelser i etage ejendomme.

mvh John Deleuran

hvis du kan finde dem på nettet så læg lige et link.

Fra : Megane0099

Dato : 12-09-04 16:00

"John Deleuran" <John@*FJERNDETTE*al-el.nu> skrev i en meddelelse

> hvis du kan finde dem på nettet så læg lige et link.

Her er et link til den ene. Jeg kan dog ikke finde noget med specifikationer
som jeg leder efter.

http://www.sbi.dk/udgivelser/publikationer/anvisninger/by_og_byg_anvisning_200/print.htm

-leder lige videre efter nr. 180 også

Mads