Kryptering af harddisk
Fra : rosti@mail.dk

Dato : 10-09-04 19:23

Hey :)

Ville lige høre jer af hvad i syntes er det bedste program
til kryptering af en hel harddisk.

MVH rosti@mail.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-09-04 19:42

<rosti@mail.dk> wrote:

>Ville lige høre jer af hvad i syntes er det bedste program
>til kryptering af en hel harddisk.

Taler vi Linux, W98, W2K, XP eller måske endda MAC ?

<mlr>

Fra : Mike

Dato : 10-09-04 20:37

Vi snakker om Windows XP.
Glemte lige at skrive dette:)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-09-04 21:00

"Mike" <rosti@mail.dk> wrote:

>Vi snakker om Windows XP.
>Glemte lige at skrive dette:)

XP har jo indbygget mulighed for kryptering af filer & mapper.

<mlr>

Fra : Mike

Dato : 10-09-04 21:06

Ja filer og mapper.
Jeg søger et program der krypterer HELE harddisken.

//Mike

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-09-04 21:20

"Mike" <rosti@mail.dk> wrote:

>Ja filer og mapper.

>Jeg søger et program der krypterer HELE harddisken.

Ok, hva' så med PGP, www.pgp.com

<mlr>

Fra : Mike

Dato : 10-09-04 21:31

Er det ikk PGP disk, jeg så skal bruge?
Denne findes ikke til Windows XP efter
hvad jeg kan se.

//Mike

Fra : Mike

Dato : 10-09-04 21:47

Har hentet PGP 8.1.
Denne virker meget godt.
Tak for hjælpen.

//Mike

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 11-09-04 21:22

> Har hentet PGP 8.1.
> Denne virker meget godt.
> Tak for hjælpen.

Hvis du også vil have krypteret hele dit C: drev. Altså så du skal taste
password inden du overhovedet kan starte Windows så overvej programmer som
DriveCrypt Plus Pack mm.

Der var en artikel i Prosit (Prosa's blad for studerende) for nyligt, som
beskriver det ganske kort og der er links til flere programmer.

Direkte link til artiklen:
http://www.prosa.dk/stud/prosit/Prosit_nr_4_2004_web_side6-7.pdf

Mvh,

Thomas Hedberg Jensen

Fra : Mike

Dato : 12-09-04 01:03

Ok, tak for oplysningen,
egentlig dette jeg søgte.

//Mike

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-09-04 22:50

rosti@mail.dk wrote:

> Hey :)
>
> Ville lige høre jer af hvad i syntes er det bedste program
> til kryptering af en hel harddisk.

Det eneste nogenlunde pålidelige design, jeg har hørt
om, er det, Poul-Henning Kamp har udviklet til FreeBSD:
http://bsd.slashdot.org/bsd/03/09/27/2225214.shtml

Det er ikke perfekt, men det lyder som om der er tænkt
på det meste. Jeg har ikke hørt om at det skulle være
implementeret til andre operativsystemer, så hvis du
vil have den bedste diskkryptering bliver du nok, nødt
til at køre FreeBSD.

#define _(_)_"rdk"/* This is my real email address */
char _[]=_("kaspe")_("brics");_[7]='@';_[13]='.';puts(_);