Udenlandske flasker og trykprøvning
Fra : NI

Dato : 10-09-04 16:18

Som det fremgår af tidligere indslag, "Tortec / Faber", overvejer jeg at
købe flasker i Tyskland over nettet, men hvordan forholder det sig med
hensyn til typegodkendelse. Kan udenlandske flasker blive trykprøvet på lige
fod med de gængse modeller der i forvejen huserer i DK.

Mvh Niels

Fra : Allan Hansen

Dato : 10-09-04 18:59

"NI" <hahaha@niib.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lige
> fod med de gængse modeller der i forvejen huserer i DK.

Så vidt jeg ved så er der en CE godkendelse for trykflasker ( PED 97/23/CE )
som accepteres. Men det skal nok tjekkes hos Force.

Allan Hansen

Fra : NI

Dato : 10-09-04 19:25

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
97/23/CE )
> som accepteres. Men det skal nok tjekkes hos Force.

det er dette sæt jeg tænker på
http://www.deepstop.de/catalog/product_info.php?products_id=139 , men det må
være iorden, eftersom jeg kan se at samme sæt / flaskemærke sælges hos
www.scansub.dk

mvh Niels

Fra : Allan Hansen

Dato : 10-09-04 20:36

> [...]
> http://www.deepstop.de/catalog/product_info.php?products_id=139 , men det

> være iorden, eftersom jeg kan se at samme sæt / flaskemærke sælges hos

Prøv først at tjekke CE reglerne op og vær sikker på at de tyske flasker har
denne standard. Dernæst hvad koster det at få sendt 30 kg stålflasker med
UPS/Tysk postvæsen ?

Allan Hansen

Fra : NI

Dato : 10-09-04 21:36

> [...]
> må
>
> Prøv først at tjekke CE reglerne op og vær sikker på at de tyske flasker

Fandt lige dette her http://www.dyk.nu/pages/flaske.htm som forklarer det.

Mvh Niels

Fra : Christian

Dato : 13-09-04 09:15

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message

> "NI" <hahaha@niib.dk> skrev i en meddelelse
> må
>
> Dernæst hvad koster det at få sendt 30 kg stålflasker med
> UPS/Tysk postvæsen ?

25 euro med ups for nogle måneder siden...
mvh
Christian