Cisco shdsl-router
Fra : Phnyx

Dato : 09-09-04 15:27

Er der nogen derude, der har forstand på en Cisco 828-router?
Routeren skal bruges til en shdsl-linje fra tdc, men det ser
udmiddelbart ud til, at routeren ikke fungerer.
Der sidder en lysdiode: CD, som skal lyse, ved forbindelse til
SHDSL-linjen, men det gør den ikke, og når jeg forsøger at sætte
routeren op, meddeler den ganske rigtigt, at der ikke er hul igennem.

Ved nogen om jeg med sikkerhed ud fra dette kan sige, at routeren er defekt?

Hyg!
Kim.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-04 16:20

"Phnyx" <Phnyx-@-mail.dk> wrote in message
> [...]
> op, meddeler den ganske rigtigt, at der ikke er hul igennem.
>
> Ved nogen om jeg med sikkerhed ud fra dette kan sige, at routeren er

Hvorfor skulle routeren være defekt? det kan lige så godt være linien der er
defekt, når der nu ikke er forbindelse.. har du fejlmeldt din linie til TDC,
så burde de vel rimeligt hurtigt fortælle hvad der er galt.

Fra : Phnyx

Dato : 09-09-04 16:43

Bjarke Hansen wrote:

> Hvorfor skulle routeren være defekt? det kan lige så godt være linien der er
> defekt, når der nu ikke er forbindelse.. har du fejlmeldt din linie til TDC,
> så burde de vel rimeligt hurtigt fortælle hvad der er galt.

Det burde jeg have sagt: En tdc-gut har tjekket linjen på stedet med
vores kabel.

Hyg!
Kim.

Fra : Phnyx

Dato : 12-09-04 10:57

Phnyx wrote:
> [...]
> routeren op, meddeler den ganske rigtigt, at der ikke er hul igennem.
>
> Ved nogen om jeg med sikkerhed ud fra dette kan sige, at routeren er

Jeg skylder at fortælle, at problemerne nu er klaret.
For det første VAR det et opsætningsproblem.
Den leverede router var sat op til en netværksprotokol, som ikke passer
i Europa.
Det tog så en Cisco-certificeret tekniker en halv times tid at klare det
problem.
For det andet var den indbyggede firewall uanvendelig indtil der blev
lagt ny software ind.
Det tog så manden tre timer mere at få det til at funke :-/

Så det korte svar på mit spørgsmål var altså: Nej til "Ved nogen...".
Og nej, man kan ikke med sikkerhed sige, at routeren er defekt, fordi
cd-lampen ikke lyser.

Hyg!