Hjælp - hvor skal jeg gå hen?
Fra : Lars

Dato : 09-09-04 11:56

Hjemme på en kort ferie er det planen, at jeg vil købe udstyr. En af
mine venner i Kuwait anbefalede mig at købe udstyret i Aqua Sport, men
nu har det firma, der skal klare forsendelse og udførselspapirerne
fortalt mig, at Aqua Sport er under tvangsopløsning og blev erklæret
konkurs i 2000...
Jeg vil ikke købe udstyr i en forretninger, der måske ikke længere
eksisterer, når jeg kommer hjem om 1½ år. Nogen der kan anbefale en
anden god forretning - helst på Sjælland og som forhåbentlig
eksisterer om 1½ år - ved godt ingen kan give garanti for det
På forhånd tak for hjælpen hilsen Lars - varmtvandsdykker

Fra : HKN

Dato : 09-09-04 13:24

"Lars" <Lars39frb@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> eksisterer om 1½ år - ved godt ingen kan give garanti for det
> På forhånd tak for hjælpen hilsen Lars - varmtvandsdykker

Aquasport eksisterer i bedste velgående! Men det er rigtigt at de blev
rekonstrueret for år tilbage - det er der vist flere, som har været igennem

Uanset hvor du handler, så er der ingen der kan give dig garanti for at de
eksisterer om 1½ år - de er vist hårdt presset af internetbutikkerne, som
leverer en ganske udmærket service - og der føler man sig ikke tørret et
vist sted, når man har betalt.

-HKN

Fra : Morten Dall

Dato : 09-09-04 14:43

"Lars" <Lars39frb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksisterer om 1½ år - ved godt ingen kan give garanti for det
> På forhånd tak for hjælpen hilsen Lars - varmtvandsdykker

mit råd er gå uden om alle de københavner butikker, prisen er skruget op og
jeg syntes ikke at vi høre andet end skidt om den ene efter den anden butik
der inde, næ kør hellere 100km her ned på lande og kik lidt på Aquasyd, han
er nok blandt en af de mest susce rige dykker butikker her i landet, han den
beste betjæning jeg har oplevet noget sted, og har ikke lavet andet end at
udvige de sidste 5 - 6 år hvor alle andre har lukket eller stået i stampe,
han har også både fysisk butik og en RIGTIG web shop www.aquasyd.dk og
www.aquashoppen.dk

ok ingen garantier, men det villle undre mig meget hvis ikke han eksister om
1,5 år,
for han køre altså biksen på en noget mere fornuftig, seriøs og moderne
måde, end mange andre butikke gør.

tja det var midt råd, håber at det kan bruges.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : HKN

Dato : 09-09-04 17:39

> [...]
> udvige de sidste 5 - 6 år hvor alle andre har lukket eller stået i stampe,

Jeg er helt enig! Jeg føler mig sgu også en smule dum, når man betaler 75,-
for en blindprop til 1. trinnet og 400,- for en regulatorslange........

HKN

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 09-09-04 18:07

Noget kunne tyde på at du ikke kikker dig ordentlig for ???
Regslange Kr 180,- (standard model)
Prop 1/2" Apeks 40 ,-
for eksempel ............

Tommy
Scubagear.dk

Fra : HKN

Dato : 09-09-04 18:12

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> wrote in
message news:m%%%c.46089$Vf.2373032@news000.worldonline.dk...
> Noget kunne tyde på at du ikke kikker dig ordentlig for ???
> Regslange Kr 180,- (standard model)
> Prop 1/2" Apeks 40 ,-
> for eksempel ............

Ja, det er jo det jeg siger Det er også grunden til at jeg selv
importerer lidt stumper i ny og næ, således at jeg kan få råd til at handle
i de forretninger.
Men jeg tror nu også at jeg holder mig til internettet fremover - så undgår
jeg også at blive hængt ud som en amatør......

-HKN

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 09-09-04 18:23

Jeg prøvede ikke at hænge nogen ud, som noget som helst.....gav bare en
oplysning om en pris.

Tommy

Fra : HKN

Dato : 09-09-04 20:18

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> wrote in
message news:Be00d.46093$Vf.2373295@news000.worldonline.dk...
> Jeg prøvede ikke at hænge nogen ud, som noget som helst.....gav bare en
> oplysning om en pris.
>
> Tommy

Det er jeg helt med på

Der findes blot eksempler på dykkerbutikker som synes man er en amatør,
fordi man laver en lille forretning ved at importere lidt stumper hist og
her, og tilbyde det til andre.

-HKN

Fra : Søren Arnvig

Dato : 09-09-04 18:19

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> wrote in message
> [...]
betaler 75,-
> for en blindprop til 1. trinnet og 400,- for en

Hvorfor spørger du ikke her på NG ?
Jeg har da en stak blændpropper liggende, dem kan
du da købe et par stykker af .
Og der er garanteret andre som også har liggende.

Søren Arnvig

Fra : HKN

Dato : 09-09-04 20:12

> Hvorfor spørger du ikke her på NG ?
> Jeg har da en stak blændpropper liggende, dem kan
> du da købe et par stykker af .
> Og der er garanteret andre som også har liggende.
>
> Søren Arnvig

Jamen, det gør jeg helt sikkert også fremover

-HKN

Fra : Kalle

Dato : 10-09-04 19:38

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde, end mange andre butikke gør.
>
> tja det var midt råd, håber at det kan bruges.

SLUDDER!!

De KBH butikker jeg handler i, giver mig og de andre kunder jeg har set alt
den service man som dykker kan ønske sig.

Hvad bygger din erfaring på, eller sagt på en anden måde, hvor har du
handlet hvor servicen ikke har været i top??

Jeg var i Lysekil for ca. 1 mdr siden, og de 3 andre jeg var med, plejede at
handle hos Aqua Syd, men var ved at være godt træt af dem, og jeg ved den
ene lige har handlet for ca. 10.000 kr inde hos Oceandive.

Så det er nok meget forskelligt hvor man bedst kan lide at handle.

Casper Dreiøe

Fra : Lars

Dato : 10-09-04 09:23

Lars39frb@ofir.dk (Lars) wrote in message news:<99e179cf.0409090256.61927ee1@posting.google.com>...
> [...]
> eksisterer om 1½ år - ved godt ingen kan give garanti for det
> På forhånd tak for hjælpen hilsen Lars - varmtvandsdykker

Tak skal I ellers ha' - havde håbet på lidt mere håndfast hjælp, men
kan forstå at jeg måske burde købe mit udstyr i Kuwait. Jeg fik
anbefalet Aqua Sport, men føler mig ikke særlig sikker på en
forretning der "omstrukturerede" for 2 år siden og nu er under
tvangslukning uanset årsag. Jeg har ikke lyst til at købe på nettet -
føler mig ikke erfaren nok med hensyn til, hvilket udstyr jeg skal
vælge og vil være sikker på det passer mig. Hvad faktisk håbet at
kunne købe det hele et sted her hjemme, så jeg var sikker på at kunne
få hjælp med det når jeg igen kommer hjem om 1½ år.
Nu vil jeg bruge weekenden på at kigge mig rundt, afrejsen nærmer sig
så tiden er knap - tak for informationerne hilsen Lars.

Fra : Morten Dall

Dato : 10-09-04 10:19

> Nu vil jeg bruge weekenden på at kigge mig rundt, afrejsen nærmer sig
> så tiden er knap - tak for informationerne hilsen Lars.

ja okay hvis tiden er knap sååå.

men ellers som jeg skrev kør ned til Aquasyd, der for du alt den hjælp og
vejledning du har brug for

mvh Morten DD

Fra : Henning

Dato : 10-09-04 12:15

>anbefalet Aqua Sport, men føler mig ikke særlig sikker på en
>forretning der "omstrukturerede" for 2 år siden og nu er under
>tvangslukning uanset årsag. Jeg har ikke lyst til at købe på nettet -

Hvor får du de ideer fra? Der verserede vistnok en sag år tilbage,
hvor de ikke fik afleveret regnskab til tiden, dermed begæres man helt
automatisk konkurs? butikken fik ny ejer for en måned siden, læs evt.
artiklen i det nye Dyk www.dyk.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 10-09-04 16:53

> [...]
kunne
> få hjælp med det når jeg igen kommer hjem om 1½ år.

På den baggrund vil jeg anbefale følgende
butikker som jeg selv handler i jævnligt (i tilfældig orden)

ESA dykkercenter (www.esadyk.dk)
Forholdsvis beskedne lokaler, men absolut
velkvalificerede ekspedienter og kvalitetsudstyr på
hylderne.

Dk-Diver / Scansub (www.scansub.dk)
Butikken er fornyeligt overtaget af en ny ejer som har
lagt et meget stort arbejde i at få nogen lækre og
indbydende lokaler. Medarbejderne har rigtig mange
års erfaring med dykning og dykkerudstyr.

Amagerdykkercenter (www.amagerdykkercenter.dk)
Velkvalificeret personale og godt udstyr.

Scubagear (www.scubagear.dk)
En lille, men meget hyggelig butik, som ofte kan
finde en god pris på det rigtige udstyr.

Det er min vurdering at alle ovennævnte kan give
en velkvalificeret rådgivning og det er overvejende
sansynligt at de eksisterer om 2 år.

Der er garanteret mange andre, men ingen jeg kender
godt nok til at kunne anbefale.

Jeg har ingen økonomiske interesser i nogen af de
nævnte butikker (eller nogen andre iøvrigt)

Søren Arnvig

Fra : Lars

Dato : 12-09-04 16:13

> [...]
> eksisterer om 1½ år - ved godt ingen kan give garanti for det
> På forhånd tak for hjælpen hilsen Lars - varmtvandsdykker

Så er udstyret i hus og afprøvet med stor tilfredshed, når man ser
bort fra vejret, der var lidt blæsende i dag, men pyt jeg blev våd og
meget glad.
Her efterfølgende lidt undren...
Jeg søgte hjælp til at finde en god butik i København alternativ
resten af Sjælland. Kan det virkelig passe at meningen om de danske
(Københavnske) butikker er så udbret negativ hos alle? Efter at have
besøgt, ifølge telefonbogen, de fleste dykkerbutikker i kbh og omegn,
må jeg indrømme mit indtryk har været positivt generelt. Jeg må ha'
fået et forkert indtryk af den tilbudte hjælp, hvilket jeg undskylder.
Nå - det vigtigste er nu, at jeg har fået udstyr, som jeg er kanon
tilfreds med og en behandling, som jeg ikke vil klage over. Nu skal
det blive rart at komme tilbage til varmen igen - kan i hygge jer her
oppe i dejlige, men kolde Dannevang Hilsen Lars

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-09-04 22:57

> [...]
> det blive rart at komme tilbage til varmen igen - kan i hygge jer her
> oppe i dejlige, men kolde Dannevang Hilsen Lars

Hej Lars

Det glæder mig at læse at det lykkes for dig at finde det rigtige
udstyr i en dansk dykkerforretning. Det står åbenbart ikke så dårligt
til i dykkerbranchen i Danmark som det fremgår af flere indlæg. Dit
svar og oplevelse bør give flere personer mulighed for reflektere på
deres indlæg generelt på NG.

De bedste hilsner

Aksel Pedersen

www.alphadiving.dk

Fra : Henning

Dato : 14-09-04 16:10

> [...]
>det blive rart at komme tilbage til varmen igen - kan i hygge jer her
>oppe i dejlige, men kolde Dannevang Hilsen Lars

Du må lige løfte sløret lidt - hvor endte du så med at lægge dine
penge

Fra : Lars

Dato : 22-09-04 15:59

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message news:<uc2ek0t8v0j7klm0vts60i0qejlu9fiueh@4ax.com>...

> Du må lige løfte sløret lidt - hvor endte du så med at lægge dine
> penge

En glad mand tilbage i varmen - nu venter jeg saa bare på udstyret...
Efter nu at have laest de forskellige kommentarer og informationer i
nyhedsgruppen, vil jeg ikke risikere at blive overfaldet for reklame

Generelt vil jeg sige jeg foelte mig godt behandlet alle steder og
staar uforstaaende over for de negative holdninger, der blev og bliver
givet omkring forretningerne i Danmark. Jeg valgte udstyr 2
forskellige steder og primaert fordi de havde varene hjemme. Dog ikke
Aqua Sport for de var gaaet konkurs for 1-2 aar siden og er nu igen
under tvangsoploesning. Det var faktisk kun en eneste skuffelse - ikke
ret mange steder var der udstyr på hylderne, saa jeg kunne faa det med
samme dag.
Mit raad til andre er - kig jer omkring og vaelg det sted I syntes
bedst om
OG med hensyn til priser, saa har jeg nu efter mange aar i udlandet
fundet ud af det nemmeste og i laengden billigste er at koebe i
Danmark. Det jeg kan spare i foerste omgang forsvinder naar der er
garanti eller reparation der skal laves.
Hilsen Lars

Fra : Henning

Dato : 22-09-04 17:01

>Aqua Sport for de var gaaet konkurs for 1-2 aar siden og er nu igen
>under tvangsoploesning.
Du bliver ved med at påstå ovennævnte - hvor har du det fra? Butikken
er lige blevet solgt til ny ejer efter Katrine ikke ville mere - det
er ikke det samme som "tvangsopløsning". Det samme med konkursen for
et par år siden - det var heller ikke rigtigt, deres revisor fik
afleveret regnskabet for sent, hvorfor Told og Skat automatisk begærer
butikken konkurs.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bo Meyer

Dato : 22-09-04 17:40

Henning wrote:
> [...]
> et par år siden - det var heller ikke rigtigt, deres revisor fik
> afleveret regnskabet for sent, hvorfor Told og Skat automatisk begærer

Du har misforstået nogle ting.

Hvis man ikke afleverer sit årsregnskab for et APS til tiden til
Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, begærer Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
selskabet tvangsopløst (ikke konkurs). En tvangsopløsning medfører at en
kurator (advokat udpeget af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen) undersøger
om selskabet er likvidt (kan betale alle regninger og stadig have den
lovpligtige egenkapital). Hvis selskabet er likvidt, kan den oprindelige
ejer bede om at få tvangsopløsningen ophævet, mod at betale kurators
omkostninger. Hvis tvangsopløsningen ikke ønskes ophævet, går selskabet
i likvidation. Hvis selskabet efter tvangsopløsning ikke er likvidt, går
selskabet i konkurs.

De næste fem år, vil en ny begæring om tvangsopløsning ikke kunne
ophæves, og enten går selskabet i likvidation eller konkurs herefter.

Aqua sport 1: AQUA SPORT ApS, Store Kongensgade 116
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=14744533 er under
konkurs:
http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/bselsog_v3_01.d2w/BSEL_SOG_GRATIS_BASIS?menuSel=BSEL&menuTyp=BET&SOG_REGNR=14744533

Anmodning om opløsning første gang 11.01.1999. Ophævet 16.03.1999.
Anmodning om opløsning 2. gang 08.02.2002. Konkursdekret afsagt 15.04.2002.

http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/gregsog_v3_01.d2w/REG_OPL1?D1=01-01-1900&D2=31-01-2009&DS=®NR=14744533&KOMNR=101

Aqua sport 2: AQUA SPORT DK ApS, Store Kongensgade 116
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=26255201 er under
tvangsopløsning:
http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/bselsog_v3_01.d2w/BSEL_SOG_GRATIS_BASIS?menuSel=BSEL&menuTyp=BET&SOG_REGNR=26255201

Anmodning om opløsning første gang 16.05.2002. Ophævet 01.09.2003.

http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/gregsog_v3_01.d2w/REG_OPL1?D1=01-01-1900&D2=31-01-2009&DS=®NR=26255201&KOMNR=101

Så der er AQUA sport er *ikke* det mest stabile selskab, man kan tænke sig.

Mvh. Bo Meyer

Fra : Iben Jensen

Dato : 23-09-04 14:08

Hej Bo
Tak for uddybningen - hvor får du alle de informationer fra? Har selv
prøvet at være inde på cvr.dk men kan slet ikke finde de informationer
du har fundet?
Den direktør der er for aqua sport Søren Erland tabur - er det Søren
fra Marina dykkercenter?
Mange hilsner Iben

Fra : Bo Meyer

Dato : 24-09-04 07:05

Iben Jensen wrote:

> [...]
> du har fundet?
> Den direktør der er for aqua sport Søren Erland tabur - er det Søren

Hej Iben,

Jeg har sat FUT til dk.videnskab.jura, da det er ude af denne
nyhedsgruppes fokus, at tale om selskabsregistreringer.

Jeg anvender det offentlige register over selskabsregistreringer
www.publi-com.dk, som er Erhvervs- og Selskabsstyrelsens web-side.

Om personer i forskellige direktioner af et selskab er de samme, må du
selv vurdere.

Der er to Marina dykkercenter selskaber, på to forskellige adresser i
Buddinge, hvoraf det ene er kørende og det andet er taget under
konkursbehandling:

MARINA DYKKERCENTER ApS:
http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/gregsog_v3_01.d2w/REG_OPL1?D1=01-01-1900&D2=31-01-2009&DS=®NR=19828174&KOMNR=101

MARINA DYKKERCENTER DK ApS: