MS Windows
briani 27239
Temporary Internet Files - filer gemmer si~
Fra : Bo Olesen

Dato : 09-09-04 06:53

Kan se i egenskaber at der i denne mappe er gemt 5000 filer.

Hvis jeg tager en kopi af mappen kan jeg se indholdet, men jeg kan ikke
slette indholdet i den oprindelige mappe.

Hvordan gør man?

Mvh.

Flemming M. Hansen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 09-09-04 08:41

"Bo Olesen" <boo@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg tager en kopi af mappen kan jeg se indholdet, men jeg kan ikke
> slette indholdet i den oprindelige mappe.

prøv højreklik på IE browser ikonet vælg slet filer
og derefter kan du under avanceret sætte hak i tøm temporary filer hver
gang browseren lukkes
vh / Bjarne

Fra : Bo Olesen

Dato : 09-09-04 10:01

"Bjarne Christensen" <47bj@mmm.sd> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> prøv højreklik på IE browser ikonet vælg slet filer
> og derefter kan du under avanceret sætte hak i tøm temporary filer hver

Har prøvet det, men filerne er beskyttet.

Fra : emj

Dato : 09-09-04 09:09

On Thu, 9 Sep 2004 07:52:52 +0200, "Bo Olesen" <boo@sol.dk> wrote:

>Hvis jeg tager en kopi af mappen kan jeg se indholdet, men jeg kan ikke
>slette indholdet i den oprindelige mappe.
>
>Hvordan gør man?

Problemet er Index.dat
Den må ikke fylde mere end 32 kb og den vokser og vokser uanset om du
i browseren har valgt at slette alt offlineindhold.

Programmet "Windows & Internet Cleaner" som kan hentes gratis her
http://www.neoimagic.com/
kan rense ordenligt.
Hilsen emj

Fra : Bo Olesen

Dato : 09-09-04 10:11

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i browseren har valgt at slette alt offlineindhold.
>
> Programmet "Windows & Internet Cleaner" som kan hentes gratis her

Tak det virkede - men når programmet expirer efter 30 dage, hvad gør jeg
så?

Fra : emj

Dato : 09-09-04 11:29

On Thu, 9 Sep 2004 11:11:21 +0200, "Bo Olesen" <boo@sol.dk> wrote:

>Tak det virkede - men når programmet expirer efter 30 dage, hvad gør jeg
>så?

Du kunne jo have valgt den gratis udgave i stedet for proudgaven )

Hilsen emj

Fra : Gevaldi

Dato : 09-09-04 11:37

emj skriblede:

> Du kunne jo have valgt den gratis udgave i stedet for
> proudgaven )

Og sjovt nok så koster den såkaldte
gratisudgave $29,95

Ingen af de programmer du henviser til
er freeware.

--
/Gevaldi

Fra : emj

Dato : 09-09-04 13:31

On Thu, 9 Sep 2004 12:37:08 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com>
wrote:

>Og sjovt nok så koster den såkaldte
>gratisudgave $29,95
>
>Ingen af de programmer du henviser til
>er freeware.

Jo, du skal bare downloade den. Til privat brug er den gratis.
http://www.neoimagic.com/download.htm
nederst på siden. Den er gratis, hvis du ikke ligefrem vælger Buy Now
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 09-09-04 13:42

wrote:

>Og sjovt nok så koster den såkaldte
>gratisudgave $29,95
>
>Ingen af de programmer du henviser til
>er freeware.

Sikke da nogen banditter. Det har været et gratisprogram.

Hilsen emj

Fra : Gevaldi

Dato : 09-09-04 14:00

emj skriblede:

> Sikke da nogen banditter. Det har været et gratisprogram.

Ja, det undrer også mig, for det er jo
ikke første gang du henviser til det
program og hvergang har du skrevet
kik nederst på sitet, men alligevel er
det aldrig lykkedes mig at dl den frie
version.

--
/Gevaldi

Fra : emj

Dato : 09-09-04 14:28

On Thu, 9 Sep 2004 14:59:49 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com>
wrote:

>Ja, det undrer også mig, for det er jo
> [...]

Det må du undskylde. Jeg har selv Proversionen og har ikke fulgt med
udviklingen i den skrabede udgave.
Hilsen emj

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 09-09-04 17:25

"Bo Olesen" <boo@sol.dk> wrote in message
> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak det virkede - men når programmet expirer efter 30 dage, hvad gør
> jeg
> så?

Opret en bruger med admin rettigheder, log på den konto og slet hele mappen
temp internet files på den normale konto. Og den er tom.

Mogens

Fra : emj

Dato : 09-09-04 18:37

On Thu, 9 Sep 2004 18:25:23 +0200, "Mogens Nielsen"
<snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote:

>Opret en bruger med admin rettigheder, log på den konto og slet hele mappen
>temp internet files på den normale konto. Og den er tom.

Jamen index.dat kan ikke tømmes på den måde.
Hilsen emj

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 09-09-04 18:56

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Jamen index.dat kan ikke tømmes på den måde.

Næ, den slettes.

Mogens

Fra : emj

Dato : 09-09-04 20:49

On Thu, 9 Sep 2004 19:55:37 +0200, "Mogens Nielsen"

>Næ, den slettes.

Ja, det er jo ikke meget værd, for den dukker automatisk op igen i
uændret størrelse.
Hilsen emj

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 09-09-04 21:14

> Ja, det er jo ikke meget værd, for den dukker automatisk op igen i
> uændret størrelse.

Det virker, og størrelsen er ændret.

Har så sent som i dag slettet min og den gik fra 482 KB til 32 KB.

Mogens

Fra : emj

Dato : 09-09-04 22:11

On Thu, 9 Sep 2004 22:13:46 +0200, "Mogens Nielsen"
<snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote:

>Har så sent som i dag slettet min og den gik fra 482 KB til 32 KB.

Det lyder jo meget fornuftigt.
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-09-04 09:49

emj skrev:

>Ja, det er jo ikke meget værd,

Jo

>for den dukker automatisk op igen

Ja

>i uændret størrelse.

Nej, i original lille størrelse, svjh. 32 kb. Samtidig slettes
mapperne med navne som 9GLO3A0B . Jeg gør selv sådan engang imellem
når jeg alligevel logger på i fejlsikret tilstand som admin. Det er
ikke noget særlig besvær og har hidtil ikke givet bivirkninger.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 10-09-04 13:50

On Fri, 10 Sep 2004 10:49:29 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Jeg gør selv sådan engang imellem
>når jeg alligevel logger på i fejlsikret tilstand som admin.

Jeg synes ikke, at det virker i XP-home. Er det den, du har?

Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-09-04 21:41

emj skrev:

>Jeg synes ikke, at det virker i XP-home.

Der virker fint her.

>Er det den, du har?

Ja, dk.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Palle

Dato : 09-09-04 09:12

Hvis du kører XP, vil en Diskoprydning hjælpe på problemet.

Fra : Bo Olesen

Dato : 09-09-04 10:02

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
> Hvis du kører XP, vil en Diskoprydning hjælpe på problemet.
>
> "Bo Olesen" <boo@sol.dk> skrev i en meddelelse

Har prøvet, men mappen vises med en lås på. Har prøvet at klikke
skrivebeskyttelsen fra, men mappen vil ikke tillade det.

Fra : emj

Dato : 09-09-04 11:30

On Thu, 9 Sep 2004 10:11:41 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>Hvis du kører XP, vil en Diskoprydning hjælpe på problemet.
NEJ
Hilsen emj

Fra : Dino

Dato : 09-09-04 17:21

Den 9-9 2004 skrev Bo Olesen i dk.edb.system.ms-windows:

> Kan se i egenskaber at der i denne mappe er gemt 5000 filer.
>
> Hvis jeg tager en kopi af mappen kan jeg se indholdet, men jeg kan ikke
> slette indholdet i den oprindelige mappe.
>
> Hvordan gør man?

Bruger programmet Empty Temp Folders V.2.8.3, som er FreeWare
<http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : emj

Dato : 09-09-04 18:39

On Thu, 09 Sep 2004 18:21:13 +0200, Dino <no.email.replies@excite.com>
wrote:

>Bruger programmet Empty Temp Folders V.2.8.3, som er FreeWare
><http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/>

Der står intet om, at den også tømmer index.dat.
Hilsen emj

Fra : John

Dato : 09-09-04 19:01

"emj" skrev i en meddelelse

> Der står intet om, at den også tømmer index.dat.

Her er måske hvad du søger: http://www.snapfiles.com/get/cachesentry.html

Mvh John

Fra : emj

Dato : 09-09-04 20:51

On Thu, 9 Sep 2004 20:01:28 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Her er måske hvad du søger: http://www.snapfiles.com/get/cachesentry.html

Jeg søger ikke noget, jeg bruger windows&internet cleaner.
Hilsen emj

Fra : Dino

Dato : 09-09-04 21:10

Den 9-9 2004 skrev emj i dk.edb.system.ms-windows:

> Der står intet om, at den også tømmer index.dat.

Men det gør den alligevel...

Fra : emj

Dato : 09-09-04 22:17

On Thu, 09 Sep 2004 22:09:37 +0200, Dino <no.email.replies@excite.com>
wrote:

>Men det gør den alligevel...

Hvordan kan du se det?
Du kan slet ikke se indholdet af CONTENT.IE5 via stifinder.
Hvordan ser du så indholdet af index.dat?
Hilsen emj

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-04 13:00

Hej emj, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvordan kan du se det?
> Du kan slet ikke se indholdet af CONTENT.IE5 via stifinder.
> Hvordan ser du så indholdet af index.dat?

Jeg ved ikke, om Dino bruger Windows Commander. Men du kan se alle
filer i denne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : emj

Dato : 10-09-04 13:49

On Fri, 10 Sep 2004 14:00:13 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Jeg ved ikke, om Dino bruger Windows Commander. Men du kan se alle
>filer i denne.

Ja, det ved jeg godt at man kan.
Hilsen emj

Fra : Dino

Dato : 10-09-04 15:17

Den 10-9 2004 skrev Rudi Stegen i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg ved ikke, om Dino bruger Windows Commander. Men du kan se alle
> filer i denne.

Nej, men TrackerV3 kan også se alle filer...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-04 15:35

Hej Dino, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nej, men TrackerV3 kan også se alle filer...

Dér var den!

Jeg kunne huske, at du ikke brugte Windows Commander men et alternativ.
Men pokker om jeg kunne huske hvad.

Ovennævnte lød mindre senilt end fx: "Dino bruger et eller andet
filhåndteringsprogram, som jeg ikke husker navnet på, men som kan kan
se alle filer."

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 10-09-04 18:07

> Dér var den!

Undskyld, men nej... den er lige (for 14 dage siden) installeret...

> Jeg kunne huske, at du ikke brugte Windows Commander men et alternativ.
> Men pokker om jeg kunne huske hvad.

Den hed Coast Guard 0.91, men havde nogle små bugs og blev ikke opdateret
i lang tid - selv om programmøren lovede rette fejlene. Så den droppede
jeg, til sidst...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-04 23:00

Hej Dino, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

[Dino har anvendt TrackerV3 de seneste par uger]

> Den hed Coast Guard 0.91, men havde nogle små bugs og blev ikke
> opdateret i lang tid - selv om programmøren lovede rette fejlene.
> Så den droppede jeg, til sidst...

Det var da et drilsk navn, hvis man skal finde den med en søgemaskine.
Jeg kan heller ikke finde den på mine mest anvendte free-/priceless-
/sharewaresites. Har du en URL?

--
Hygge fra Århus - Rudi