Findes der danske edderkopper som kan bide~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-09-04 20:57

Hej gruppe,

Som fortsættelse til Ingers tråd, kom jeg til at huske en hændelse fra
sidste sommer. Jeg sad en aften fredeligt og læste indlæg på usenet da jeg
blev tilkaldt til børneværelset af en serie høje skrig
Det viste sig at der over min datters seng sad en ordentlig edderkop - den
havde vel samme omkreds som min 5 årige datters hånd...
Jeg tog kræet med fingrene, og er sikker på at den bed mig i fingeren....
Har dette været indbildning, eller kan danske edderkopper bide så det kan
mærkes ?

Andreas M. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-09-04 21:16

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev
> Har dette været indbildning, eller kan danske edderkopper bide så det kan
> mærkes ?

Ja, for den.....
http://www.saniainen.com/spider/
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 08-09-04 21:35

On Wed, 8 Sep 2004 22:16:08 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev
>

>Ja, for den.....
>http://www.saniainen.com/spider/

Og den er dansk? Sidst jeg så de her billeder, hørte gyseren til i
USA.

Undrende
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-09-04 22:56

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev
> Og den er dansk? Sidst jeg så de her billeder, hørte gyseren til i
> USA.

Det gør den (heldigvis) stadig
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : dpl

Dato : 09-09-04 19:25

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev

> [...]

Ja, Reclusen, eller violinspinder som den vist hedder på dansk, hører
heldigvis til i USA. Har selv boet i et område derovre, hvor den var ret
almindelig. Om de viste billeder er ægte skal jeg ikke kunne sige, men
der er ingen tvivl om, at denne brune fyr kan forårsage den viste skade,
og endda en hel del mere! Det skal dog siges, at langt de fleste bid
ikke bliver så alvorlige.

Prøv at søg på Google, så får man en masse "lækre" hits...

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-04 08:36

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev
>

> Ja, for den.....
> http://www.saniainen.com/spider/

Meget kan laves med latex og vandfarve

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-04 11:56

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev >
> Meget kan laves med latex og vandfarve

Ja, men jeg tror faktisk den her er god nok.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-04 12:02

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev >
>
> Ja, men jeg tror faktisk den her er god nok.

Næppe.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-04 12:42

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Næppe.

Jamen det har du da lov til at mene, men du mangler ligesom at argumentere
for din mening, og indtil da vælger vi andre at tro på det vi ser.
Jeg kan bl.a. argumentere for at dag 6 er 'ret uinteressant' hvad blod og
materie angår, men det er netop samtidig det billede der ville være sværest
at lave, hele hånden er nemlig svulmet op, og det opstår ikke sådan lige med
latex og vandfarve.

Derudover er det et faktum, at der findes edderkopper, hvis bid ville kunne
give netop det viste resultat. Så hvorfor i det hele taget kaste sig over at
lave et fupnummer, endda i flere udgaver?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-04 12:48

> [...]
sværest
> at lave, hele hånden er nemlig svulmet op, og det opstår ikke sådan lige

Jeg tror også godt på de første, og måske det næste, men derefter bliver det
til teatersminke.
Jeg har selv prøvet at lave sår for sjovt med latex, vat og vandfarve. Det
er imponerende som man kan lave sår.

Folk er underlige.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-04 23:10

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev
> kunne
> at

> Folk er underlige.

Ja, og nogle er uimodtagelige overfor argumenter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-09-04 21:31

> [...]

> bed mig i fingeren.... Har dette været indbildning, eller kan
> danske edderkopper bide så det kan mærkes ?

Øjensynligt skulle et bid kunne føles som et hvepsestik:
http://www.rigelsen.dk/spiderweb/Giftigheden.htm

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens G

Dato : 09-09-04 15:39

On 8 Sep 2004 20:31:29 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Øjensynligt skulle et bid kunne føles som et hvepsestik:
>http://www.rigelsen.dk/spiderweb/Giftigheden.htm

Jeg blev i min tidlige ungdom bidt i fingeren af en vandedderkop.
Sammenligningen med hvepsestik er helt korrekt. Det føltes som om
fingeren sov, og der kom en lille bule.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-09-04 21:42

> [...]
> Har dette været indbildning, eller kan danske edderkopper bide så det kan

Jeg blev engang bidt af en alm jagtedderkop. Det var godt nok i belgien, men
den lignede til forveksling en af de fede, store jagtedderkopper vi har i
DK.
Og fuck, hvor gjorde det ondt. Efter tre timer, lignede min hånd en oppustet
gummihandske. Det var ret så ubehageligt. Det blev behandlet med nogle
piller, husker ikke hvilke. Er også blevet bidt her i dk af en
jagteddeerkop, med nogenlunde samme reaktion, dog mindre hævelse, der ikke
krævede behandling.
Og det er ikke engang fordi jeg er allergisk. Jeg er blevet bidt og stukket
af næsten alt. Både bier, hvepse, brumbasser og skorpioner, uden nogen
nævneværdig reaktion.
Men gys alligevel.

Mvh. Nana

Fra : Peter Schroeder

Dato : 09-09-04 07:28

"Andreas M. Hansen" skrev
> Har dette været indbildning, eller kan danske edderkopper bide så det kan
> mærkes ?

Min kone blev en gang bidt i læben af en
lillebitte "lykke-edderkop". Selvom den var
mindre end et punktum, affødte det alligevel
et verbalt udbrud, der bestemt ikke var for børn...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : dpl

Dato : 09-09-04 19:27

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> Jeg tog kræet med fingrene, og er sikker på at den bed mig i fingeren....
> Har dette været indbildning, eller kan danske edderkopper bide så det

Jeg har været så "heldig" at få et hak i fingeren af en stor fed
husedderkop, da jeg ville fjerne den. Så slemt som et hvepsestik var det
ikke, men gjorde slemt ondt lige da den bed!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-09-04 19:33

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har været så "heldig" at få et hak i fingeren af en stor fed
> husedderkop, da jeg ville fjerne den. Så slemt som et hvepsestik var det
> ikke, men gjorde slemt ondt lige da den bed!

Jamen jeg bliver da mere og mere glad over, at "min" edderkop var så hurtig,
at jeg ikke nåede at komme op at diskutere med den

Hilsen Inger

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-09-04 21:48

Mange tak for alle jeres malende indlæg, som har hensat mig i en middelsvær
tilstand af arachnofobia - eller hvordan det nu staves
- Fra og med i morgen vil jeg begynde at ryste mine sko før jeg tager dem
på, sådan bare lige for at sikre mig at der ikke sidder en elskovshungrende
Funnel Web Spider og gemmer sig

mvh

Andreas M. Hansen
- Det' satme uhyggeligt du !!!!!!!

Fra : Torbenth

Dato : 09-09-04 21:59

> - Fra og med i morgen vil jeg begynde at ryste mine sko før jeg tager dem
> på, sådan bare lige for at sikre mig at der ikke sidder en
elskovshungrende
> Funnel Web Spider og gemmer sig

Er du sikker på, at det ikke er noget andet du skal ryste før du tager det
på? *GGG*

Mvh.
Torben

Fra : Jan Achmann

Dato : 09-09-04 22:30

Hej Andreas,
Det er nok en alm. husedderkop, du har mødt. Og ja, den kan godt bide, så
det kan mærkes.
Jan