SUN hvilke kommandoer?
Fra : jfo

Dato : 08-09-04 10:24

Hej.

Jeg har mødt in Sun-maskine for første gang.
Aner intet om sådan en fætter.
Tror nok operativsystemet hedder OS5.0 ?

Hvordan finder jeg:
-Hvilke diske der sidder i maskinen (ioscan -funC disk) ?
-Hvor meget ram der er (dmesg) ?
-Hvor mange CPU'er (top) ?

Mvh. JFO

Fra : Michael Legart

Dato : 08-09-04 10:36

On 2004-09-08, jfo <fossadun@yahoo.com> wrote:
> Hvordan finder jeg:
> -Hvilke diske der sidder i maskinen (ioscan -funC disk) ?

format

> -Hvor meget ram der er (dmesg) ?

prtdiag |grep Memory

> -Hvor mange CPU'er (top) ?

psrinfo -v

/Michael

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : jfo

Dato : 08-09-04 11:17

"Michael Legart" <michaelnospam@hest.nu> wrote in message

> format

> prtdiag |grep Memory

> psrinfo -v
>
> /Michael
>
> --
> hestdesign.info - we put the hest in .com

Hej Michael.

Ser godt ud.
Hvordan kommer man ud af format-kommandoen uden at vælge en disk
til formatering

-JFO

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-09-04 11:16

jfo <fossadun@yahoo.com> writes:
>Ser godt ud.
>Hvordan kommer man ud af format-kommandoen uden at vælge en disk
>til formatering

Bare rolig - den "format" svarer nærmest til fdisk, så den gør ikke
noget slemt, når du vælger en disk.

Du kan dog også trykke Ctrl-D for at slutte.

Mvh.
   Klaus.

Fra : jfo

Dato : 08-09-04 11:41

> [...]
>
> /Michael
>
> --
> hestdesign.info - we put the hest in .com

De andre to kommandoer virker som de skal, men
ved 'prtdiag' svarer den 'prtdiag not found' ???

Er der evt. andre måder at finde ud af hvor meget Ram den har?

Mvh. -JFO

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-04 11:42

jfo wrote:
> De andre to kommandoer virker som de skal, men
> ved 'prtdiag' svarer den 'prtdiag not found' ???

/usr/platform/`uname -m`/sbin/prtdiag -v | more

Der er sikkert masser af oplysninger du vil finde sjove :)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-09-04 12:03

jfo <fossadun@yahoo.com> writes:
>De andre to kommandoer virker som de skal, men
>ved 'prtdiag' svarer den 'prtdiag not found' ???

/usr/platform/`uname -i`/sbin/prtdiag

Mvh.
   Klaus.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-09-04 11:01

"jfo" <fossadun@yahoo.com> writes:

> Jeg har mødt in Sun-maskine for første gang.
> Aner intet om sådan en fætter.

Hvis du mangler andre ting er der fin kommandohjælp på:

http://bhami.com/rosetta.html

Nyttig når man hopper fra OS til OS.

--
Mikkel

Fra : Anders Lund

Dato : 08-09-04 11:11

Mikkel Christensen wrote:

> http://bhami.com/rosetta.html
>
> Nyttig når man hopper fra OS til OS.

Hehe, hvorfor har de ikke også lavet en til Windows?

_list hardware configuration_

Linux: dmesg
Windows*: Winkey-Pause|Break, CTRL-TAB, CTRL-TAB, TAB, Space

* = Windows XP med SP2.
--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : John Hinge

Dato : 09-09-04 09:48

On 08 sep 2004 Anders Lund was heard to say:

> _list hardware configuration_
>
> Linux: dmesg
> Windows*: Winkey-Pause|Break, CTRL-TAB, CTRL-TAB, TAB, Space
>
> * = Windows XP med SP2.
Virker også på Windows 2000, SP4
Og det var da ganske smart, den kombo kendte jeg ikke, så jeg
lærte lige en windows ting her i unix gruppen. tak tak ;)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Anders Lund

Dato : 09-09-04 11:29

John Hinge wrote:

> Virker også på Windows 2000, SP4

Ja, Winkey-Pause|Break virker vist på de fleste Windows versioner - det
var mere antallet af TAB og CTRL-TAB som skifter. :)

> lærte lige en windows ting her i unix gruppen. tak tak ;)

Ja, jeg er nu stadig bedst på en Windows maskine... øv. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk