Formmail
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:52

Jeg er ved at lave en formmail som ser sådan ud:

<form method="post" action="http://www.9am.dk/cgi-bin/FormMail.pl" />
<input type="hidden" name="recipient" value="info@9am.dk" />
<input type="hidden" name="subject" value="bestilling til postlisten" />
<input type="hidden" name="required" value="email" />
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect"
value="http://www.9am.dk/nyhedsbrev/fejl.asp" />
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.9am.dk/nyhedsbrev/bestilling.asp" />
<input type="text" size="17" name="email" value="" />
<input type="checkbox" name="no1" value="tilmeld" />Tilmeld
<input type="checkbox" name="no2" value="frameld" />Frameld
<input type="submit" name="send" value="Send" />
</form>

Validatoren på w3c siger:

"end tag for element "form" which is not open" og henviser til closing tag
</form>

Hvad mener den helt præcist ?

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Per Rasmussen

Dato : 08-09-04 21:09

Jesper Frandsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>

> Validatoren på w3c siger:
>
> "end tag for element "form" which is not open" og henviser til closing

Jeg prøvede at kopiere din mailform, og lagde den ud i en htm fil, og der
var der ingen problemer i at validere den, men ok jeg havde:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

i toppen, jeg ved ikke om det gør forskellen..

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 21:13

"Per Rasmussen" <jeg@skalgivedig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
>
> i toppen, jeg ved ikke om det gør forskellen..

Jeg glemte vist at sige, at jeg validerer xhtml strict ... og der genererer
validatoren den føromtalte fejl.

Samtidig ved jeg som sagt ikke hvad det er ved </form> der ikke er "open"

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-04 21:18

Jesper Frandsen skrev:

>Jeg glemte vist at sige, at jeg validerer xhtml strict ... og der genererer
>validatoren den føromtalte fejl.

Skyldes det iike, at du har lukket den i den første form?

<form method="post"
action="http://www.9am.dk/cgi-bin/FormMail.pl" />

Skal vel være
<form method="post"
action="http://www.9am.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 21:26

> Skyldes det iike, at du har lukket den i den første form?

> [...]

Det er det jeg altid siger - Det er de små ting der ødelægger det hele

Takker - nu virker det.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-09-04 21:22

Jesper Frandsen skrev:

> [...]
> <input type="checkbox" name="no2" value="frameld" />Frameld
> <input type="submit" name="send" value="Send" />

så vidt jeg husker regnes <input> for rå tekst, og skal derfor lægges i
en <div> eller <p> for at validere - prøv det til en start

- du kan evt se mere om det her:
<http://www.zvon.org/xxl/xhtmlReference/Output/Strict/el_form.html>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 21:25

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> så vidt jeg husker regnes <input> for rå tekst, og skal derfor lægges i
> en <div> eller <p> for at validere - prøv det til en start

Korrekt - Nu virker det også Takker

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/