Monstre eller for meget krimi?
Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-09-04 23:09

Hjælp!

For 2 minutter siden LØB der et-eller-andet med en diameter på ca. 2 cm
(sandsynligvis en eller anden jagtedderkop?) gennem stuen.
Og den havde så meget fart på, at jeg ikke kunne nå at klappe den én.
Det er dog første gang, jeg ser DET.

Og så, nu hvor jeg sidder ved computeren, er der "noget", der kribler ved
min arm - et grønt gespenst med bagudbøjet hale og lange ben, men ikke
"skinker" som ved fårekylling eller græshoppe.
Krybet er vel 3 cm langt på kroppen.
Og nu, hvor jeg har hentet et glas til at fængsle den med, er den bare VÆK.
Jeg nåede ikke at se nogen vinger.

Har jeg set for meget Morse - er der en naturlig forklaring - eller er det
en erstatning for lyserøde elefanter?
Bøgerne på reolen handler om svampe, og Hvad finder jeg på stranden/mose og
hede - og de er ikke til så megen hjælp her i min midtjyske have med ler.

ER DER EN NATURLIG FORKLARING???
KAN JEG SOVE TRYGT I NAT???
GYS!

Og nu sidder den grønne på min bluse!
Vræl!

Fanget i glasset.
Ingen vinger.
Den hopper/springer. Flyver ikke.
Ca, 3 cm lange krumme følehorn, meget elegante.
To par røde forben´med "overarme" ½ cm, der er grønne
Et par grønne bagben, men som sagt ikke særligt tykke på låret.
Og som sagt en opadbøjet "hale" på ca. ½ cm.
Ingen lyd.

Nu hælder jeg den ud ad vinduet, så jeg kan kan ikke give yderligere
beskrivelse.

Troede jeg, men den "klæbede" først til glasset, siden til min hånd.
NU er den ude, og vinduet lukket!
Helt.

Og den KAN vel ikke finde på at kravle rundt om huset og invadere
soveværelset fra den anden side?
Men hvad pokker er det for en?

Hilsen Inger

Fra : //zlgge

Dato : 08-09-04 04:44

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp!

> Men hvad pokker er det for en?

Fårekylling?

Mvh
//zigge

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-04 09:17

"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Fårekylling?

Jeg har googlet på billeder af fårekylling og græshoppe.
Den kunne ligne en løvgræshoppe, men benene var ikke nær så kraftige, og så
vidt jeg kan se på billederne, har løvgræshoppen vinger.

Hilsen Inger

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-04 18:15

Inger Pedersen wrote:

> Jeg har googlet på billeder af fårekylling og græshoppe.
> Den kunne ligne en løvgræshoppe, men benene var ikke nær så kraftige,
> og så vidt jeg kan se på billederne, har løvgræshoppen vinger.

En nymfe af en løvgræshoppe? Græshopper har ikke et larvestadie, ungerne er
bare mindre og har ikke vinger.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-04 18:25

> En nymfe af en løvgræshoppe? Græshopper har ikke et larvestadie, ungerne
er
> bare mindre og har ikke vinger.

Det lyder lige præcis som det.
Tak skal du have.

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-04 21:13

> En nymfe af en løvgræshoppe? Græshopper har ikke et larvestadie, ungerne
er
> bare mindre og har ikke vinger.

Jeg kiggede videre, og kan se, det var en krumknivgræshoppe (en af
løvgræshopperne, som åbenbart er mange slags), sandsynligvis en nymfe.
Så lidt gys var der da i den.
Og jeg kan se, at også andre har haft dem hoppende rundt i stuen.

Igen: Tak for hjælpen - det er da rart at vide, hvem der er, man har besøg
af.

Hilsen Inger

Fra : Leonard

Dato : 08-09-04 09:06

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Bøgerne på reolen handler om svampe,

måske skulle du nøjes med at læse om svampe og lade være med at spise
dem?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/