Nyt trægulv på ventileret fundament?
Fra : Morten Larsen

Dato : 06-09-04 15:15

Hej Gruppe
Jeg har købt et temmeligt gammelt hus hvor træ-gulvene er rådne. Det ene
gulv er fjernet og der står nogle 80cm søjler i mursten som ser ud til at
skulle holde tværbjælkerne. Så der er altså 80cm. ned på en lerbund i det
ene værelse og de andre lign. brædde-gulve skal også fjernes.
Hvordan gør jeg så? Erstatter jeg de gamle bjælker med nye i fundamentets
huller. Og skal der så yderligere nogle overliggere/lægter oven på
bjælkerne, som jo har et lidt større mellemrum. Kan jeg lægge (de billige)
gulvspånplader oven på og laminatgulv istedet for feks. brædder. Jeg mener
også det skal isoleres ellers kan den kolde luft vel nemt trænge op gennem
gulvet, men er også i tvivl om man bruger pap nederst som på taget, og hvad
isoleringen så skal ligge på, hvis det skal være nogen.? På forhånd tak.

Mvh Morten

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-09-04 18:37

http://www.rockwool.dk/sw36164.asp