kalenderoversigtsprogram
Fra : Sune Vuorela

Dato : 07-09-04 08:50

Hejsa!

I den lokale spejderorganisation skal vi have planlagt 2005.
Til det holder vi et møde hvor folk kan i grupper byde ind på
arrangementer og skrive det på papirkalendere.

Herefter skal de indtastes på min computer.

Papirkalenderne skal i forvejen indeholde oplysninger om arrangementer
som andre har vedtaget.

Jeg skal finde et program til kalenderhåndteringen som
- er let at sætte sig hurtigt ind i
- kan lave en oversigtskalender a la reklamekalendere til ophæng
- kan eksportere til et format som en windowsbruger kan overtage
til løbende vedligeholdelse.
- kan håndtere flere samtidige begivenheder
- kan håndtere begivenheder over flere dage
- og det er ikke nødvendigt at det håndterer klokkeslet

Nogen der kender noget godt?

Venlige hilsner

Sune

Fra : Claus

Dato : 07-09-04 12:44

Sune Vuorela wrote:
> [...]
> - kan håndtere flere samtidige begivenheder
> - kan håndtere begivenheder over flere dage
> - og det er ikke nødvendigt at det håndterer klokkeslet

Hej.

Vi er netop begyndt at bruge mozillas kalender:
http://www.mozilla.org/projects/calendar/download.html

Den kan bruges af både windows og linuxbrugere. Den kan fungere som en
remotekalender som brugerne kan browse sig ind på i en hvilken som helst
browser, enter med eller uden password og login.
Den kan køre med webdav hvis man har en apache 1.3-4 eller mere, helst
apache 2.

Prøv at kikke på den.

Hilsen Claus

Fra : Claus

Dato : 07-09-04 12:50

Claus wrote:

> Hej.
.. Den kan fungere som en
> remotekalender som brugerne kan browse sig ind på i en hvilken som helst
> browser, enter med eller uden password og login.

Nej, den kræver selvfølgelig en browser der har installeret
mozillacalendar, altså en mozilla-browser.

Hilsen Claus

Fra : Lars Kristensen

Dato : 07-09-04 13:05

Claus wrote:

> . Den kan fungere som en

> Nej, den kræver selvfølgelig en browser der har installeret
> mozillacalendar, altså en mozilla-browser.

Den kan også publiceres på nettet med http://phpicalendar.net til brug
for en hvilken som helst browser (næsten)

- Lars

Fra : Rune :\)

Dato : 08-09-04 20:07

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i melding news:413d6826$0$212$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> - kan håndtere flere samtidige begivenheder
> - kan håndtere begivenheder over flere dage
> - og det er ikke nødvendigt at det håndterer klokkeslet

Vet ikke om denne som er web basert passer
men jeg syntes den var kjekk da jeg testet den

http://tinyurl.com/6g77w

NB:
Da jeg testet den ut for et (halvt?) år siden
var det en feil i SQL data filen som fulgte med.

Feilen lå i:
Table structure for table MDB_tasks_updates

Rune :)